سیناپرس از روز نخست نمایشگاه شرکت‌های خلاق و دانش بنیان گزارش می‌دهد
حمایت از دستاوردهای پارک فناوری نرم و صنایع فرهنگی

حمایت از دستاوردهای پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ایران، نمایش محصولات و خدمات شرکت‌های نوآور و خلاق برگزیده، ایجاد دهکده صنایع خلاق، راه‌اندازی پردیس‌های تخصصی فناوری نرم و امضای 2 تفاهم‌نامه جداگانه از جمله اتفاقات مهم روز نخست نمایشگاه معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان بود.

به گزارش سیناپرس، نمایشگاه 3 روزه معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش بنیان فعال در پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی ایران امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ ایران با حضور رئیس فرهنگستان علوم و زبان فارسی، رئیس جهاد دانشگاهی، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و دبیر شورای هنر کشور گشایش یافت.

در مراسم گشایش این نمایشگاه خاص، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی این پارک را به‌عنوان تنها پارک موضوعی و تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و راه‌اندازی ۶ پردیس فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خبر داد و اعلام کرد: برخلاف سال‌های گذشته، امسال حدود ۶۰ شرکت و محصول را برای حضور در این نمایشگاه گلچین کرده‌ایم.

دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه افزایش تقاضای خرید صنایع دستی و فرهنگی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد: تاکید کرد: روزی ما به تولید انبوه صنایع دستی می‌رسیم که تقاضا برای خرید آنها ایجاد شده باشد.

دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه این نهاد از شرکت‌های صنایع فرهنگی حمایت می‌کند  اعلام کرد: در تلاش برای راه‌اندازی یک دهکده فناوری در حوزه اقتصاد خلاق هستیم و تلاش می‌کنیم  تا تعداد بیشتری شرکت در حوزه فرهنگی جذب کنیم.

دکتر سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این مراسم با اشاره به توانمندی‌های کم‌نظیر پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اظهار کرد: کشورمان در حوزه فرهنگ با توجه به بنیه‌های عمیق خود در تمدن اسلامی و زحمات تمامی کسانی که در دوره‌های قبل فرهنگ کشور را شکل دادند اعتلای ویژه‌ای داشته است.

امضای 2 تفاهم نامه در حاشیه نمایشگاه

در مراسم افتتاح نمایشگاه معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با امضای دو تفاهم‌نامه همکاری تاکید شد که ۶ پردیس این پارک در استان‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سیناپرس، در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، پارک علم و فناوری استان مرکزی و جهاددانشگاهی استان مرکزی به‌منظور افزایش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی برای ایجاد پردیس‌های مشترک در راستای توسعه اکوسیستم نرم و فناوری به امضای دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو؛ دکتر محمدعلی داستان دیزناب و دکتر محسن مرادی رسید.

همچنین  تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه دیگری نیز میان پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و جهاددانشگاهی استان سمنان منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مشاوره‌ای و تجاری سازی به امضای دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو؛ دکتر داود مداح و علی منصفی راد رسید.

جهاددانشگاهی ارتباطات خوبی با دولت و استانداری استان مرکزی دارد

دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: جهاددانشگاهی ارتباطات خوبی با دولت و استانداری استان مرکزی دارد. این استان رتبه اول تنوع تولیدات صنعتی کشور را دارد و افتخاری برای ما است که از امروز در سبد متنوع تولیداتمان، صنایع فرهنگی را نیز بیفزاییم.

وی ضمن اشاره به اینکه در هفته آینده افتتاحیه مجتمع اصحاب و هنر و رسانه را در استان داریم، گفت: یکی از بخش‌های چهارگانه این مجتمع به شرکت‌های نوآور و فناور در حوزه رسانه است که جهاددانشگاهی نیز نقش خوبی در این رابطه دارد.

استاندار استان مرکزی یادآور شد: دولت سیزدهم تلاش‌های فراوانی در حوزه رونق فرهنگی داشته است و با توجه به مشکلات و جنگ ترکیبی که سال گذشته رخ داد، شواهد نشان می‌دهد که دولت در این امر نیز موفق بوده و امثال این تفاهم‌نامه و اقدامات پیوست آن کمکی برای رونق بیشتر فرهنگ در کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا