معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تاکید کرد
توانمندی‌های کم‌نظیر پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

دکتر سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این مراسم بیان کرد: کشورمان در حوزه فرهنگ با توجه به بنیه‌های عمیق خود در تمدن اسلامی و زحمات تمامی کسانی که در دوره‌های قبل فرهنگ کشور را شکل دادند اعتلای ویژه‌ای داشته است.

وی بابیان اینکه نگاه ویژه‌ای داریم تا حوزه فرهنگ نیز در کنار حوزه فناوری و نوآوری قرار گیرد، گفت: امیدواریم با این اقدامات فرهنگ اصلی‌مان را احیاء کنیم و تا جایی که امکان دارد از این قابلیت‌ها استفاده کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی دارای کم‌نظیرترین توانمندی‌ها در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق است. دغدغه ما نیز این است که بتوانیم در استان‌ها در کنار کارهای ملی که پارک‌های استان انجام می‌دهند، به صنایع فرهنگی خاص آن استان نیز بپردازند و حوزه نوآوری و فناوری‌های سخت به کمک آن‌ها بیاید تا هم برخی از صنایع احیاء شود و هم در تجاری سازی به آن‌ها کمک کند.

دکتر محمدعلی نژاد افزود: معتقدیم تجاری سازی حوزه نرم موجب برون‌رفت این حوزه برای بخش فرهنگی خواهد بود. حوزه فرهنگی نه‌تنها نیازمند حمایت است، بلکه خود نیز می‌توان به رفع مشکلات کشور کمک کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: نگاه ما این است که حوزه نوآوری و فناوری می‌تواند به بسیاری از شغل‌ها در حوزه فرهنگی کمک کند.

دکتر محمدعلی نژاد تصریح کرد: بالغ‌بر 70 هزار دانشجو داریم که در نظر داریم ارتباطی را مابین فارغ‌التحصیلان و حوزه فرهنگی شکل دهیم تا گروه تشکیل داده و صنایع فرهنگی را احیا کنند. همچنین یکی از برنامه‌های ما این است تا برای توسعه این حوزه در استان‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: «صنایع فرهنگی و صنایع خلاق از فرصت‌های ویژه کشور ما برای توسعه اقتصادی است. با نگاه بر این که فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و داستان‌های کهن در اختیار ماست و حضور افراد ماهر و زبردستی را نیز در این حوزه شاهد هستیم، میتواند فرصتی برای خلق فرصت‌های جدید باشد.»
سجاد محمدعلی‌نژاد در پایان گفت: «پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم مقدمه‌ای برای ورود تخصصی به حوزه نوآوری و فناوری است. امیدواریم که بیش از این شاهد اینگونه نمایشگاه‌ها در سایر استان‌ها و پارک‌های کشور باشیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا