دکتر ایمانی خوشخو خبر داد:
راه‌اندازی 6 پردیس فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی این پارک را به‌عنوان تنها پارک موضوعی و تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و یادآور شد: برخلاف سال‌های گذشته، امسال حدود 60 شرکت و محصول را برای حضور در این نمایشگاه گلچین کرده‌ایم.

به گزارش سیناپرس، وی در رابطه با امضای تفاهم‌نامه همکاری با استانداری استان مرکزی در رابطه با برای ایجاد پردیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این استان، بیان کرد: این استان توانمندی‌های فرهنگی بالایی دارد.

رییس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه باید از ابتدای انقلاب اسلامی به حوزه فرهنگ بیش از این توجه می‌شد، گفت: مسئله‌ای که در حوزه فرهنگ وجود دارد بحث بودجه است. در همه جای دنیا حوزه فرهنگ مانند بخش صنعت و کشاورزی مولد و سرمایه آفرین است. ما جز 10 کشور توانمند حوزه فرهنگی دنیا هستیم اما در حوزه صنایع فرهنگی ضعیف هستیم.

دکترایمانی خوشخو تأکید کرد: این پارک این موضوع را ثابت می‌کند که ایده‌های فرهنگی می‌توانند به‌راحتی به محصول تبدیل شوند، چراکه در دنیا نیز صنایع فرهنگی مزیت اقتصادی دارد و بازارهای جهان منتظر ارائه محصولات فرهنگی ما هستند.

رییس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی  در بخش دیگری از این مراسم تأکید کرد: این پارک این موضوع را ثابت می‌کند که ایده‌های فرهنگی می‌توانند به‌راحتی به محصول تبدیل شوند، چراکه در دنیا نیز صنایع فرهنگی مزیت اقتصادی دارد و بازارهای جهان منتظر ارائه محصولات فرهنگی ما هستند.

وی بیان کرد: هیأت امناء جهاددانشگاهی تصویب  کردند تا 6 پردیس را راه‌اندازی کنیم. امروز مقدمات لازم برای راه‌اندازی پردیس‌های ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان‌های مرکزی و سمنان امضا شد و درباره استان‌های لرستان، اردبیل یزد و گلستان نیز مقدمات آن در حال فراهم شدن است تا جهاددانشگاهی بتواند در گستره ملی نیز در حوزه فرهنگی نقش‌آفرینی کند.. چراکه فعالیت‌های فرهنگی شکوفایی، اشتغال و نوآوری به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا