حل مشکلات کرمانشاه با کمک جهاد دانشگاهی

فرماندار کرمانشاه:

محمدرضا آمویی، 28 آبان ماه در بازدید از سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به جایگاه رفیع جهاددانشگاهی اظهار کرد: این نهاد از معدود نهادها و سازمان‌هایی است که مقام معظم رهبری بارها بر توانمندیهای آن تاکید داشته اند و این امر مسئولیتی که بر عهده جهادگران است را سنگین‌تر کرده است.

آمویی حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی را یکی از مهمترین زمینه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی برشمرد و تاکید کرد: جهاددانشگاهی در حوزه سخت افزاری و فناوری نیز خوب عمل کرده و بستر کار را برای جوانان فراهم آورده است.

وی با اشاره به ساخت بزرگترین برج فناوری کشور توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه، گفت: این فضا می‌تواند پایگاه و بستری برای فعالیت جوانان و ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد. فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: استقرار ده‌ها شرکت و واحد فناور در برج فناوری، بیانگر ظرفیت‌های عظیم جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری است.

آمویی با بیان اینکه استفاده از این حجم از ظرفیت جهاد دانشگاهی نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها و بخش‌های اجرایی است تا بتوان پازل ایده تا اجرا را تکمیل کرد، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در عرصه‌های مختلف بازآفرینی شهری، بافت فرسوده و ایجاد شهر پویا و آرمانی در کرمانشاه پای کار بیاید.

وی از آمادگی کامل فرمانداری برای حمایت همه جانبه از جهاد دانشگاهی خبر داد تا بتوان به اهداف والایی که برای این نهاد در نظر گرفته شده، رسید.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت:جهاد دانشگاهی تعهد به توسعه و پیشرفت کشور و پایبندی به اخلاق را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است .

وی تصریح کرد: بیش از 30 زیرساخت در جهاد دانشگاهی کرمانشاه در حوزه‌های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فناوری، تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان و بخش فرهنگی فعال است.

حدیدی یکی از ماموریت‌های مهم این نهاد را تمرکز بر معضل بیکاری و تقویت فرهنگ کار در کرمانشاه برشمرد و افزود: در تلاشیم فرهنگ کارآفرینی را رونق داده و جامعه را از تفکر اشتغال سنتی و اداری فاصله دهیم.

وی، برج فناوری کرمانشاه را که ظرفیت استقرار ۱۱۰ واحد دارد ظرفیتی دانست که به تکمیل زنجیره علم و فناوری از اندیشه و تفکر تا ارزش آفرینی کمک خواهد کرد

وی با بیان اینکه “شهرک فناوری کرمانشاه” نیز فضای تکمیلی برای راه‌اندازی کارگاه‌های مورد نیاز واحدهای فناور و دانش بنیان است، تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور برای تکمیل این شهرک ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد که با تخصیص آن در فاز اول ۴۰ کارگاه راه‌اندازی می‌شود که محلی برای اشتغال جوانان، صادرات کالا و خدمات تولیدی و ارزش آفرینی خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه یکی دیگر از ماموریت‌های مهم این سازمان را در حوزه فناوری‌های فرهنگی و نرم دانست و از ایجاد اولین مرکز فناوری‌های فرهنگی و نرم استان در جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد.

حدیدی اظهار کرد: برج فناوری کرمانشاه نیز می‌تواند در زمینه فعالیت‌های فرهنگی پای کار آمده و به مرکز صدور فعالیت‌های فرهنگی به داخل و خارج ازکشور تبدیل شود. وی از سایر خدمات جهاد دانشگاهی از جمله مرکز درمان ناباروری یاد کرد که تاکنون به بالغ بر هفت هزار زوج نابارور خدمات ارائه کرده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه همچنین از راه‌اندازی اولین خط تولید صنعتی “کربن فعال” کشور به همت جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز خبر داد که گامی در راستای پیوند دانش و صنعت بوده است./روابط عمومی جهاد دانشگاهی کرمانشاه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا