شکوفایی۳۲ هزار گل داوودی در ملایر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر از شکوفایی بیش از ۳۲ هزار گل داوودی در نهالستان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر خبر داد.

مهدی بهرامی با اشاره به کاشت گسترده قلمه‌های گل داوودی در نهالستان سازمان، اظهار کرد: رعایت اصول فنی، زیبایی و خلاقیت محور اصلی برنامه‌های سازمان در حوزه تکمیل و بازپیرایی فضاهای سبز شهری است و تلاش می‌کنیم با کاشت گونه‌های مقاوم، زیبایی و طراوت بوستان‌ها و بلوارهای سطح شهر را در فصول سرد سال نیز حفظ کنیم.

وی رونق بخشیدن به تولید گل و گیاهان مورد نیاز در حوزه فضای سبز شهری، کاهش هزینه‌ها و استفاده از امکانات موجود را از جمله اهداف سازمان در تولید انواع گل‌های فصلی و دائمی عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در اردیبهشت سال‌جاری ۳۲ هزار قلمه گل داوودی از ۱۱۰ واریته مختلف در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع و با هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد ریال در نهالستان سازمان کاشته شد.

بهرامی ادامه داد: از این خزانه گل برای تولید انواع گونه‌های گل داوودی برای ارتقای کیفیت فضای سبز شهری، زیباسازی محیطی، برخورداری فضاهای شهری از منظر مناسب، اجرای فرش‌گل‌های متنوع و المان‌های گل در سطح شهر استفاده می‌شود.

وی ابرازامیدواری کرد: تولید انواع گونه‌های گیاهی در نهالستان سازمان با پیشرفت مطلوبی صورت گرفته و نقش پررنگی در کاهش هزینه‌های خرید گل و گیاه و سرسبزی بیش از پیش جهان شهر ملایر داشته باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای دومین سال پیاپی زمینه سازی برای بازیافت برگ‌های حاصل از خزان درختان و بازگرداندن برگ‌های خوش‌رنگ پاییز به چرخه تولید فراهم شده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: بسیج امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی شهرداری در طرح جمع‌آوری برگ‌های پاییزی از سطح معابر شهر در دو شیفت صبح و بعدازظهر توسط اداره پسماند انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا