مرسدس بنز به مسابقات خودروهای برقی ملحق می‌شود

این خبر درست چند روز قبل از اینکه فصل سوم مسابقات فرمول E در هنگ کنگ شروع شود، به دست رسید.فرمول E در سال ۲۰۱۴ شروع شد و طی آن خودروهای الکتریکی در خیابان‌های بزرگترین شهرهای جهان مسابقه می‌دهند. این مسابقه جدید بلافاصله توجه نام‌های بزرگی را در دنیای خودرو جلب کرد. تاکنون شرکت‌های رنو، جگوار، BMW، آئودی، سیتروئن و «فارادی فیوچر» همه در مسابقه شرکت کرده یا آن را برپا کرده‌اند. شایعه شده که شرکت‌های دیگری مثل نیسان و پورشه هم به پیوستن به این مسابقات علاقه نشان داده‌اند.

509010196

خودروهای برقی بخش مهم و بزرگی از آینده مرسدس هستند. در همین هفته گذشته، این شرکت در نمایشگاه خودروی پاریس از طرح مفهومی یک SUV برقی رونمایی کرد که معماری ماژولار دارد. فرمول E خیلی زود به پلتفرمی برای تبلیغ اهداف الکتریکی یک شرکت تبدیل می‌شود. همچنین این مسابقه فرصتی است تا آنها درباره استفاده از تکنولوژی الکتریکی در محیط و شرایط سخت درس‌هایی بگیرند.

مدیر عامل فرمول E می‌گوید این مسابقه می‌خواهد به پلتفرمی تبدیل شود که تولیدکنندگان خودرو در آن تکنولوژی‌هایشان را آزمایش می‌کنند و توسعه می‌دهند. سپس آن تکنولوژی‌های را وارد خودروهای شهری‌شان می‌کنند.

فرمول E در فصل ۵ به ۱۲ تیم شرکت‌کننده افزایش می‌یابد، اما تیم‌ها و هیئت مدیریه این ورزش باید برای این تصمیم رای بدهند.

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا