نمایشگاه بزرگ کتاب ساری افتتاح شد

نمایشگاه بزرگ کتاب ساری با شعار “آینده خواندنی است” به مناسبت گرامیداشت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل نمایشگاهی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افتتاح شد.

“قاسم عزیززاده گرجی” سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، درباره اهمیت مطالعه، اظهار کرد: اثرگذاری و مهم بودن کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست و اساس همه تصمیمات ما دانایی است.

این مسئول افزود: از منابع دریافت داده‌، کتاب‌ها هستند و هر جا فردی مانوس با کتاب است؛ در تصمیم‌گیری موفقیت بیشتر و بهتری دارد.

عزیززاده گرجی خاطرنشان کرد: ​باتوجه به اهمیت کتاب در زیست فردی و اجتماعی، استانداری مازندران در جهت حمایت از فعالان این حوزه اهتمام جدی دارد و در جلسات انجمن کتابخانه‌ها، ارائه راهکارهای تقویت مطالعه و کتابخوانی مورد بحث ما خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم فراهم ​ساختن بستر مطالعه در جامعه، گفت: جلسات متعددی برای تامین کتاب، زیرساخت کتابخانه‌ای و مانند این‌ها برگزار شد که نباید متوقف شود؛ باید برای بهره‌گیری از داشته‌های امروز استان در کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فعال مردمی مانند مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شود.

عزیززاده گرجی درباره برنامه‌های آینده این نهاد در حوزه کودک و نوجوان، اظهار کرد: ​برنامه بعدی انس کودکان و نوجوانان با کتاب تحت‌نظر متخصصان این حوزه خواهد بود و بنای ما بر این است که برای فعالیت‌های مستمر و هدفمند، حمایت‌های ویژه داشته باشیم، چراکه امروز حیات جامعه ما در فضای مجازی است و این بستر باید بستر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از پنج هزار عنوان کتاب از ۱۵ ناشر استانی، سه کتابفروشی ساری، نمایندگی انتشارات نهادهای فرهنگی حوزه ستاد و بیش از ۲۰ ناشر کشوری در حوزه‌های کودک و نوجوان، آموزشی، بزرگسال و علمی- تخصصی در ۲۴ غرفه به نمایش درآمد.

احسان آهنگر درباره معیار گزینش ناشران، گفت: تلاش کردیم ناشران فعال در چهار حوزه کودک و نوجوان، بزرگسال، آموزشی و علمی- تخصصی که غنای آثارشان در رشد مطالعه و کتابخوانی اثرگذار است انتخاب کنیم.

وی درباره برگزاری نمایشگاه ملی کتاب مازندران بیان کرد: در حال پیگیری برگزاری نمایشگاه ملی کتاب در مازندران هستیم و امیدواریم با جذب بودجه لازم بتوانیم تا پایان سال جاری این نمایشگاه را برگزار کنیم.

قابل ذکر است، علاقه مندان می‌توانند از تاریخ ۲۷ آبان ماه تا ۵ آذر ماه، از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ و ۱۵ الی ۱۹ از نمایشگاه بازدید کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا