پرداخت 110 میلیارد تومان به واحدهای راکد و نیمه فعال

دبیر قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) از پرداخت 110 میلیارد تومان از سوی این قرارگاه جهت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در سال جاری خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، حسین پناهی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس و دبیر قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) در جلسه این قرارگاه، با بیان اینکه فارس با قریب به 5 میلیون نفر جمعیت، 37 شهرستان و 120 شهر، دارای 62 شهرک صنعتی و شش منطقه ویژه اقتصادی است، افزود: در استان تعداد قریب به 4294 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغال نزدیک به 104 هزار نفر وجود دارد.

پناهی در ادامه به حوزه معادن اشاره کرد و گفت: فارس یکی از استان های غنی از لحاظ معدنی است که دارای 705 واحد معدنی با پروانه بهره برداری و اشتغال قریب به 10 هزار نفر می باشد.

او با بیان اینکه تقویت و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط از جمله راهکارهای حمایت از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی است، تصریح کرد: برهمین اساس پرداختن به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و ایشان بر لزوم احیای صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی از برنامه های اساسی تاکید دارند.

پناهی اذعان داشت: واحدهای کوچک و متوسط به عنوان پیشران اقتصاد نقش قابل توجهی در اشتغال زایی، نوآوری و آموزش نیروی کار، توسعه صادرات، سرمایه‌گذاری و در نهایت رشد اقتصادی در کشور دارند به همین منظور یکی از برنامه‌های مهم و شاخص بسیج مهندسین توجه ویژه به این صنایع بوده است.

پناهی اضافه کرد: از این رو سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن، طرح صنعت یار را با هدف انجام یک پایش و عارضه یابی سراسری و کمک به احیا و فعال سازی صنایع با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و نقش آفرینی گروه‌های جهادی از اقشار دانشور بسیج اساتید، دانشجویی، حقوقدانان، اصناف، مهندسین و کارگری را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: پایش و عارضه یابی صنایع کوچک و متوسط که قابلیت احیا داشته باشند، با استفاده از شبکه مهندسان بسیجی متعهد و متخصص با ظرفیت دستگاه‌های دولتی و تامین مالی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و بازار سرمایه نسبت به اعطای تسهیلات کم بهره اقداماتی صورت پذیرفته است.

او با بیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی پایش و عارضه یابی شده از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۲۴۰۰ واحد می ‌باشد، گفت: تعداد واحدهای صنعتی پایش و عارضه یابی شده در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۹۵ واحد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۲۰ واحد تاکنون بوده است .

به گفته رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس، در سال گذشته ۵۲ جلسه قرارگاه صنعتی و میز خدمت تخصصی و در سال جاری تاکنون ۲۵ جلسه برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۵ واحد و در سال جاری تاکنون ۱۶۰ واحد توسط کلینیک صنعت و معدن مشاوره دریافت کرده اند، عنوان کرد: تعداد واحدهای صنعتی مانع زدایی شده در سال گذشته ۱۲۸ واحد و در سال جاری تاکنون ۶۵ واحد بوده است.

پناهی گفت: بیش از 110 میلیارد تومان در سال جاری به واحدهای راکد و نیمه فعال در دست اقدام جهت احیا و ایجاد اشتغال بیش از ۴۵۰ نفر به طور مستقیم با حمایت قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه فجر استان فارس پرداخت شده است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد با همت و همراهی دستگاه های مرتبط و متولیان مربوطه، در استان فارس هیچ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعالی در آینده نزدیک نداشته باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا