راه اندازی پردیس تخصصی علم و فناوری دامپزشکی در دانشگاه شیراز

رییس پردیس علم و فناوری کشاورزی دانشگاه شیراز از راه اندازی پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی در دانشگاه شیراز با هدف افزایش ضریب نفوذ فناوری و نوآوری و توسعه‌ اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ کشاورزی، صنایع غذایی و منابع طبیعی و دامپزشکی خبر داد.

دکتر حامد دهقان پور رییس پردیس علم و فناوری کشاورزی دانشگاه شیراز، امروز 16 آبان ماه در گفتگو با خبرنگار سینا پرس فارس، با بیان اینکه دانشگاه شیراز به پشتوانه کارنامه درخشان و فعالیتهای ارزنده علمی و پژوهشی خود و در راستای تقویت و حضور بیش از پیش در حوزه های اثرگذار و تقاضا محور، در سالهای اخیر در حوزه کارآفرینی و نوآوری نیز وارد شده است، گفت: پردیس علم و فناوری دامپزشکی به همین منظور و در راستای تسهیل جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه، موسسات تحقیق و توسعه، شرکتهای خصوصی و سایر بهره برداران و ارتباط آنها با بازار از طریق تجاری سازی ایده های نو و کاربردی، راه اندازی شد.

رییس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه دامپزشکی در راستای سازگاری با نیازهای در حال تغییر دستخوش تحولات قابل توجهی شده، ضرورت رویکردهای خلاقانه و نوآور مبتنی بر فناوری در این اکوسیستم و درک صحیح از آینده این صنعت را اجتناب ناپذیر دانست.  

دهقان پور اضافه کرد: دو پردیس ‌علم و فنّاوري کشاورزی و دامپزشکی در دانشگاه شیراز به منظور فراهم آوردن زمینه توسعه فعالیت کسب و کارهای دانش محور در این حوزه ها، با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت رفع نیازمندی‌های صنعت و جامعه به صورت تخصصی و با همکاری پارک‌ علم و فناوری استان‌ تشکیل شده است.

او  توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ کشاورزی و امنیت‌غذایی و افزایش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این حوزه،‌ تکمیل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و دامپزشکی، توسعه نفوذ فناوری‌های تحول‌آفرین در بخش غذا و کشاورزی به ویژه در حوزه هوشمندسازی و پسماندهای کشاورزی را از ماموریت های شاخص این پردیس برشمرد.

دهقان پور همچنین در ادامه از فراخوان پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی خبر داد و گفت: به‌منظور جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این پردیس فراخوانی منتشر شده و حمایت‌های مختلفی از جمله خدمات استقرار، آموزش‌های کسب‌وکار، مشاوره تخصصی و منتورینگ و ارائه‌ی خدمات تجاری‌سازی فناوری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

رییس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز در خاتمه یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۲۵ آبان‌ماه، از طریق لینک ثبت‌نام به نشانی B2n.ir/g20592 در این فراخوان شرکت کرده و یا برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره 07136274290 تماس بگیرند.

گزارش: فتانه حق پرست

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا