تضمینی برای هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی بر مبنای سلیقه مدیران است گفت: تضمینی برای هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی وجود ندارد.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، امروز ۱۴ آبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس که به صورت برخط با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: باید ساز و کار اجرایی سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سطح ملی و استانی تنظیم شود و اهتمام به اجرایی شدن این نقشه بیشتر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ملاحظات شورای فرهنگ عمومی در راستای اجرایی شدن سند در ضمن برنامه‌های اجرایی لحاظ شود، افزود: پیوست فرهنگی اکثر طرح‌ها مورد غفلت قرار گرفته و الزامی به اجرای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تضمینی برای هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی وجود ندارد، گفت: بودجه‌های فرهنگی به صورت سلیقه‌ای توسط مدیران هزینه می‌شود که با وجود کمبود اعتبار و امکانات این دوران، اگر چنین روندی ادامه یابد نتیجه درستی نخواهیم گرفت. بنابراین باید مصرف اعتبارات فرهنگی در راستای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و نقشه مهندسی فرهنگی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه از رئیس جمهور خواست تا بودجه‌ای به عنوان مصرفی و هماهنگی جریان‌سازی فرهنگی در دستگاه‌ها و سمن‌ها به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها تخصیص دهد.

وی همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس اشاره کرد و افزود: در این سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قول اختصاص بودجه به شورای فرهنگ عمومی استان فارس دادند اما هنوز تخصیص انجام نشده است.

آیت‌الله دژکام پیشنهاد داد تا اجازه هزینه‌کرد بودجه به استان با توجه به نیازها داده شود و این هزینه‌کرد صرفاً به موضوعاتی که توسط کارشناسان مرکزی تعیین می‌کنند، نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا