فارس میزبان نهمین اجلاس همکاری اقتصادی ایران و قطر می‌شود

استاندار فارس گفت: نهمین اجلاس کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و قطر آذرماه امسال به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه اغلب ایرانیان مقیم کشور قطر، اهل فارس هستند از وزیر نیرو درخواست کردیم که فارس به نیابت از وزارت نیرو این اجلاس را برگزار کند.

ایمانیه با بیان اینکه دولت در کنار اتاق بازرگانی فارس،‌ اجلاس مذکور را برگزار خواهد کرد، گفت: قریب ۱۲۰ نفر از تجار یا مسئولان اقتصادی قطر در این اجلاس شرکت خواهند کرد که برای آینده اقتصادی استان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

استاندار فارس گفت: از هشت دوره گذشته این اجلاس، تاکنون ۶ بار این اجلاس در تهران، یک مرتبه در دوحه، یک مرتبه در مشهد، یک مرتبه در اصفهان برگزار شده است و این مرتبه نیز شیراز میزبان نهمین دوره از اجلاس مذکور خواهد بود.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره دیدار چهره به چهره با سرمایه گذاران و اهتمام برای حل مشکلات آنها گفت: مهمترین درخواست سرمایه گذاران در این دیدارها دریافت تسهیلات و وام های بانکی است.

او افزود: اگر مسئله‌ای در خصوص منابع طبیعی، آب، گاز، برق، راهداری و گردشگری باشد، سعی کردیم مشکلات سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم اما پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار ما نیست و بانک‌ها هم محدودیت‌های خود را دارند.

وی، از اتاق بازرگانی فارس خواست که راههای دیگری به جز پرداخت تسهیلات برای حمایت و کمک مالی به سرمایه گذاران را شناسایی کند.

ایمانیه گفت: علاوه بر بازار سرمایه و بورس، از طریق موسسه های تامین مالی که در تمام دنیا نیز مرسوم است می توان از سرمایه گذاران حمایت مالی کرد.

استاندار فارس، همچنین، انعکاس و پوشش خبری سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس که بیستم و بیست و یکم مهرماه امسال انجام شد را بسیار خوب و قابل قبول توصیف کرد و گفت: اگر در انعکاس اخبار سفر خوش سلیقگی نمی شد، این سفر آنگونه که باید جلوه نمی کرد.

ایمانیه در خاتمه گفت: امیدواریم بتوانیم آنچه که شایسته استان فارس و مردم خوب آن است را انجام دهیم و مشکلات بیشتری رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا