مشتری جهانی برای هنری بومی سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هنر اصیل «سوزن دوزی» که در نمایشگاه کشور مکزیک در شهر مکزیکوسیتی به نمایش درآمده و در آینده نزدیک در نمایشگاه صنایع دستی دهلی و عمان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد، اکنون مشتری های جهانی دارد.

به گزارش سیناپرس، رضا شریفی در آیین اجرای طرح یاریگران زندگی در روستای جهانتیغ شهرستان زابل اظهار داشت: اتحاد و همبستگی و زندگی برادرانه بین مردم شیعه و سنی این استان مثال زدنی است.

وی افزود: مسئولان در میدان بودن در عرصه های مختلف را از این مردم بصیر و ولایتمدار استان آموختند و در واقع این مردم هستند که به مسئولان آموختند چگونه در سختی‌ها ایستادگی و مقاومت نمایند.

شریفی با اشاره به هنر دست بانوان هنرمند سیستان و بلوچستان بیان داشت: وظیفه مسئولان استانی این است که این هنر اصیل بانوان منطقه را در بازارهای کشور و جهان به نمایش بگذاریم.

وی اذعان کرد: هنر اصیل سوزن دوزی مشتری جهانی دارد که در نمایشگاه کشور مکزیک در شهر مکزیکوسیتی به نمایش درآمده و در آینده نزدیک در نمایشگاه صنایع دستی دهلی و عمان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون استاندار با مخاطب قرار دادن جوانان و نوجوانان بیان داشت: از بزرگان مان صبر، نجابت، بزرگی و بزرگ منشی را که با همه سختی‌ها ماندند و می‌مانند بیاموزید و ما مسئولان هم مکلفیم؛ در همه حوزه‌ها برای توسعه روز افزون سیستان و بلوچستان از شما حمایت کنیم.

وی سپس مسئولان را مورد خطاب قرار داد و گفت: مثل گذشته ارتباط مناسبی با لایه‌های اجتماعی مختلف از جمله جوانان، نخبگان، معتمدین و اقشار مختلف مردم داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اذعان کرد: ارتباط بین اقشار مختلف مردم و مسئولان سبب برنامه‌ریزی، مدیریت، مشورت پذیری و تصمیم گیری بهتر برای انجام کارها خواهد شد.

شریفی با اشاره به موضوع انتخابات اضافه کرد: توصیه به مردم سیستان و بلوچستان نمونه عینی ضرب المثل «زیره به کرمان بردن» است زیرا مردمان بصیر سیستان و بلوچستان همیشه نشان دادند که در میدان‌ها و عرصه‌های مختلف حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا