نیروگاه مفتح مقصر ایجاد فروچاله در دشت کبودراهنگ

دادستان همدان با بیان اینکه مسئول اصلی ایجاد فرونشست و فروچاله‌های دشت کبودراهنگ برداشت بی رویه آب توسط نیروگاه شهید مفتح در سال‌های گذشته است،گفت: باید برای جلوگیری از ایجاد مشکل بیشتر هرچه سریعتر برج های خشک در نیروگاه ایجاد شود.

حسن خانجانی موقر در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه که با محوریت فرونشست و فروچاله های دشت کبودراهنگ برگزار شد با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان و متولیان امر، نیروگاه شهید مفتح را در کاهش آب‌های زیرزمینی و ایجاد فرونشت و فروچاله‌های موجود در دشت کبودراهنگ مسئول می‌دانند، اظهار کرد: باید هرچه سریعتر برج‌های خشک ایجاد شود تا نیروگاه لااقل هشت ماه سال از برج‌های خشک استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه مدیران حوزه آب برای کوتاهی‌های خود بهانه تراشی می‌کنند، ادامه داد: بهانه تراشی شرکت آب و فاضلاب در حوزه عدم نظارت و جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی و شهری به رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی قابل قبول نیست، چرا که موضوع آلوده شدن آب رودخانه‌ها و یا آب‌های زیرزمینی به طور مستقیم تهدید کننده سلامت مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب همدان تاکید کرد: در شرایط تنش آبی همدان، آب منطقه‌ای باید چاه‌های غیرمجاز را پر کند نه پلمب، این در حالی است که تاکنون اقدام مؤثر و اثربخشی برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز انجام نداده و کمبود بودجه را بهانه می‌کنند.

خانجانی تصریح کرد: درباره چاه‌های آب مجاز نیز نظارتی که باید انجام نمی‌گیرد و در مواردی شاهد برداشت بی رویه از چاه‌های مجاز هستیم که این امر نیز نیاز به نظارت بیشتر دستگاه‌های متولی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا