تاکید رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اجلاس خیرین سلامت فارس؛
برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین برای توسعه مشارکت خیرین

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در هجدهمین اجلاس خیرین سلامت فارس، بر اهمیت برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین برای توسعه مشارکت خیرین تاکید کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر حسین علی شهریاری در این اجلاس که صبح امروز در شیراز برگزار شد، گفت: باید با برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین جلوی دلسرد شدن خیرین را بگیریم و موانع را رفع کنیم تا خیرین به اقدامات خود ادامه دهند.

او افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشته اند که از ظرفیت خیرین غافل نشوید و در همین راستا مجمع خیرین تامین سلامت فارس در سال ۸۸ ایجاد شد.

دکتر شهریاری با اشاره به ویژگی های حوزه سلامت اظهار کرد: بهترین کارهای خیر در حوزه سلامت انجام شده و با توجه به هزینه های بالای حوزه درمان، باید زیرساختی فراهم کنیم که بر حوزه بهداشت و امور پیشگیرانه تمرکز شود؛ چرا که در گذشته با بیماری های واگیر مواجه بودیم، اما امروزه بیماری های غیرواگیر مانند دیابت و فشارخون در جامعه زیاد شده است و حتی جوانان بسیاری را مبتلا کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این اجلاس و مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: ما به عنوان مجمع خیرین سلامت کشور دست خیرین را می بوسیم و از آنها در تمام استان ها کمک و حمایت می کنیم.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس نیز در این اجلاس، محور مهم ایجاد این مجمع را توسعه کار جمعی، با شرکت افراد با ایمان و دارای اراده قوی دانست که به نحوی کارشناسی شده و اطمینان بخش، در توسعه خدمات این حوزه ورود کرده و تاکنون به گونه‌ای روزافزون، ثمربخش بوده است.

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب با تأکید بر اینکه اقدام جمعی از روی آگاهی و علاقه، ثمربخش خواهد بود، افزود: قلب‌های خیرین، جایگاه لطف و کمک به دیگران است و نور ایمان و تقوا، آنان را به کارهای بزرگ واداشته است.

وی با بیان اینکه طی ۲۱ سال گذشته، کارهای بزرگ و ارزشمندی به همت خیرین در عرصه سلامت رقم خورده است، این امر را گویای شکوه جلوه الهی در وجود پاک خیرین دانست و افزود: در حال حاضر استان فارس نیازمند تلاش، همراهی و هماهنگی بیشتر در امور خیر است.

عضو هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در این اجلاس با اشاره به ثمرات خیر اقدامات خیرین گفت: تشکیل این اجلاس، تلاشی برای تقدیر از اقدامات خیرین و ترویج کارهای خیر در جامعه به ویژه در میان جوانان است.

محمود تابنده با بیان اینکه در مجمع خیرین تامین سلامت در ابتدا به خیرین که قصد مشارکت و کمک در حوزه سلامت دارند راهنمایی و کمک می‌شود تا کارهای خیر آنان در مسیر نیازهای حوزه سلامت هدایت شود و نتیجه بهتری به همراه داشته باشد، افزود: کار در حوزه سلامت نیازمند افراد توانمند است که خیرین با کمک به صندوق‌های حمایت از دانشجویان و رفع دغدغه‌های آنان، در این زمینه سهیم شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا