تجلیل وزیر علوم از طرح تعالی منش استادی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه، از عوامل اجرایی طرح تعالی منش استادی (مهارت‌های ناب شاگردپروری) قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل گفت: معلمی و استادی یک حرفه و تخصص است. فردی که سرنوشت آینده‌سازان کشور را به او می‌سپاریم باید شرایط معلمی را داشته باشد.

وی با بیان اهمیت اجرای طرح تعالی منش استادی، اظهار داشت: همه‌ی استادان تازه استخدام‌شده باید در دوره منش استادی شرکت کنند تا شیوه معلمی را بیاموزند، روسای دانشگاه ها و استادان نمونه تلاش کنند تا این حرف را بقبولانند که معلمی و استادی یک حرفه است‌.

وی گفت: این باور را باید در جامعه دانشگاهی نهادینه کنیم که همه افرادی که در دانشگاه‌ حضور دارند، نقش تربیتی دارند. شیوه برخورد همه افراد حاضر در دانشگاه با دانشجو، در آینده دانشجویان موثر است. جدای از بحث فناوری و نوآوری باید نقش تربیتی دانشگاه را هم در نظر داشت.

وزیر علوم تاکید کرد: تدریس در دانشگاه علاوه بر دانش و تخصص، نیازمند مهارت‌های معلمی، تدریس و هنر برقراری ارتباط با دانشجویان نیز است.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانش انباشته ارزشمند و تجربه گرانبهایی در اساتید پیشکسوت و باتجربه وجود دارد که هم باید در حوزه معلمی و شاگردپروری و هم در زمینه تحقیق و پژوهش در فضای تعاملی و همنشینی به نو استادان جوان منتقل شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر شبکه‌سازی در این حوزه گفت: محور فعالیت‌ها باید مبتنی بر شبکه‌سازی باشد و در راستای یادگیری جمعی و مشارکت در تحقیق و پژوهش باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا