افتتاح کارگاه‌های بینوکمپ دانشگاه نوشیروانی

مراسم افتتاحیه مجموعه کارگاه های بینوکمپ در راستای جشنواره بین‌المللی نوآوری در کسب و کار نوشیروانی (بینوکاپ) در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بهرام عزیزالله گنجی رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم افتتاحیه مجموعه کارگاه‌های بینوکمپ، ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان و مدعوین و با قدردانی از زحمات برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی گفت: با توجه به شعار مهم این رویداد، برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار مهم است. یکی از اهداف و ماموریت‌های مهم دانشگاه  حرکت در مسیر از ایده تا بازار است که از آموزش هدفمند و نیاز محور شروع می‌شود و به فناوری و تولید محصول قابل مصرف در جامعه و صنعت می‌رسد.

عزیزالله گنجی تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی کمک به تسریع در روند حرکت از ایده تا بازار است و سبب می‌شود تا دانش دانشگاه تبدیل به محصول شود و فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط بهتر و بیشتر دانشگاه با صنعت است و همچنین با توجه به این که بخش مهمی از مسئولیت برگزاری آن به عهده دانشجویان است، سبب کسب تجربه و مهارت آموزی دانشجویان می‌شود و انشالله با کسب مهارت‌های لازم، دانشجویان کارآفرین و اشتغال آفرین از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند.

در ادامه مراسم افتتاحیه حمید مشرقی دبیر جشنواره بین‌المللی بینوکاپ با قدردانی از حضور مسئولین و مهمانان گفت: بینوکاپ شبکه‌ای از فعالان نوآوری و کسب و کار است که از سال گذشته به همت دانشگاه و حمایت‌های ویژه ریاست دانشگاه و معاون اداری مالی راه اندازی شد و اولین دوره این رویداد در اسفندماه 1401 در دانشگاه برگزار شد.

مشرقی افزود: با توجه به سیاست‌های راهبردی جشنواره مقرر شد تا یک تاریخ ثابت برای این رویداد مهم در تقویم دانشگاه در نظر گرفته شود که هفته پایانی آبان ماه برای این مهم درنظر گرفته شد.

وی افزود: این رویداد در سال دوم برگزاری به صورت بین‌المللی و مجموعه‌ای از رویدادهای ترکیبی می‌باشد و کمپ علمی بی نظیری در سطح کشور دارد که از امروز آغاز شده و تا 8 روز ادامه دارد و سرفصل‌های دوره شامل: چرایی و تفکر خلق محصول، نگاه فنی در چرخه تولید محصول، آشنایی با ابزارهای هوشمندی کسب و کار، طراحی محصول با نگاه بازار و کاربر، مدیریت و چابکی، تجاری سازی و سرمایه گذاری محصول استارتاپی، چرخه تولید و توسعه محصول با تمرکز بر تولید و طراحی محصولات دیجیتال، چرخه تولید و توسعه محصول با تمرکز بر تولید و طراحی محصولات فیزیکی است.

مشرقی ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی تیم اجرایی رویداد بین‌المللی بینوکاپ، از حمایت‌های ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری مازندران، صندوق پژوهش و فناوری مازندران، مجموعه شرکت‌های دانش بنیان استان، استانداری مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل هم تشکر و قدردانی کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا