شرط پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش به استناد بند (الف) تبصره (۴۹) قانون بودجه‌ سال ۱۳۶۴ کل کشور و به مصوبه شماره ۸۴۳ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن در خصوص سیاست‌ها و ضوابط سازماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) را به تصویب رساند.

به گزارش سیناپرس، در این مصوبه که در جلسه ۱۴۰۲/۷/۲۳ هیئت وزیران به تصویب رسیده، آمده است: درآمدهای سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به حساب درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و به مراتب در بخش درآمدهای عمومی بودجه کل کشور منظور می‌گردد.

همچنین، کلیه مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری‌ و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش وپرورش و دانشگاه آزاد اسلامی موظفند در خصوص حوزه برگزاری آزمون با سازمان آموزش سنجش کشوری همکاری کنند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارچوب قوانین و مقررات اقلام لازم در خصوص عدم تسری ماده (۴۷)قانون تأمین اجتماعی به دستگاه‌های تابع مرتبط با اجرای آزمون ها را به عمل آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا