یک هزار و ۶۶۲ مورد مسمومیت دارویی در استان همدان

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک هزار و ۶۶۲ مورد مسمومیت دارویی از بیمارستان‌های این استان در نیمه نخست امسال گزارش شده است.

دکتر مجید حنیفه افزود: این آمار مربوط به بیمارانی است که در بیمارستان خدمات دریافت کردند و احتمال می رود تعداد موارد مسمومیت دارویی بیش از این عدد باشد.

وی با بیان اینکه آمار مسمومیت دارویی استان سال گذشته، ۲ هزار و ۵۵۸ مورد بود بیان کرد: بیشترین دلیل مسمومیت دارویی همدانی‌ها بر اساس آمار رسمی، مصرف بیش از حد دارو توسط بیماران اعصاب و روان است.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مسمومیت دارویی یعنی دارو بیش از مقادیر مصرفی که برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری لازم است، استفاده شود.

وی یادآوری کرد: به صورت معمول، عوارض حاد مسمومیت دارویی تا ۲۴ ساعت پس از شروع مصرف، مشخص می‌شود البته ممکن است برخی داروها در طولانی مدت تاثیر منفی بر کلیه و کبد داشته باشند.

حنیفه اضافه کرد: مصرف خودسرانه داروها ممکن است باعث مسمومیت شود، همچنین مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها علاوه بر مسمومیت دارویی ممکن است باعث حساسیت و مقاومت دارویی شود.

خبرنگار: کیانوش کرمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا