نمایش دستاوردهای دانش‌بنیان‌های ایرانی در چین

تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با حضور در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نفت و گاز چین در قالب یک پاویون اختصاصی، به معرفی دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه نفت و گاز پرداختند.

به گزارش سیناپرس هشتمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نفت و گاز هاینان (WOGE ۲۰۲۳) از چهارم تا ششم آبان ماه جاری در شهر هایکو (استان هاینان چین) در حال برگزاری است.

بر همین اساس ۷ شرکت‌ دانش‌بنیان ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در قالب یک پاویون اختصاصی، به معرفی محصولات، دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه نفت و گاز می پردازند.

آشنایی با شرکت های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه‌ آنها در نمایشگاه

اتصالات استیل آراز: این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان پیشرو در خط تولید و فروش اتصالات استیل، فلنج و غیره تاسیس شد.

این شرکت در حوزه تولید لوله‌ها، فلنج‌ها، اتصالات، شیرآلات و محصولات اتصال‌دهنده با کیفیت بالا برای صنایع نفت (بنزین)، گاز، پتروشیمی، تولید برق و صنایع غذایی فعالیت می‌کند.

انواع لوله‌ها (استیل، فولادی، گالوانیزه، مانیسمان) انواع فلنج (استیل، فولادی، گالوانیزه)، انواع شیرآلات (استیل، برنجی، چدنی، فولادی) و انواع شمش (قلع، آنتیموان، سرب) از جمله محصولات تولیدی این شرکت است.

رویان مبدل: این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۷۴ در شهر اصفهان تاسیس شد. فعالیت شرکت در ابتدای تاسیس، طراحی مبدل‌های حرارتی، طراحی سیستم‌های تهویه و تبرید و مدیریت ساخت مبدل‌های حرارتی و تجهیزات حرارتی و برودتی بود و از سال ۱۳۸۹، ساخت مبدل‌های حرارتی را در کارگاه خود آغاز کرد.

مبدل حرارتی پوسته و لوله، مبدل حرارتی گرافیتی، مبدل‌های حرارتی سفارشی، غبارگیر صنعتی و سیستم‌های خنک‌کننده از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند.

صنعت آفرین ماهان: این شرکت دانش بنیان که در سال ۱۳۸۵ به عنوان تولیدکننده انواع مبدل‌های کاتالیستی خودرو با هدف کاهش آلودگی هوا تأسیس شده است، مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات تمام اتوماتیک است و ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰۰ قطعه مبدل کاتالیستی خودرو را دارد.

انواع کاتالیست خودروهای داخلی، کاتاباکس، محافظ حرارتی و ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی، از جمله محصولات و توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان است.

پترو فن‌ آوران آپادانا: این شرکت در سال ۱۳۷۸ با هدف تولید و فروش برخی از مواد شیمیایی پرکاربرد در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ایران و خاورمیانه تاسیس شد و از جمله بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده داخلی مواد تعلیق‌شکن، ضد خوردگی، بایوساید و ضد رسوب که در واحدهای بهره‌برداری نفت خام و پالایشگاه ها بسیار پرکاربرد دارد، محسوب می‌شود.

تعلیق‌شکن، ضد خوردگی، ضد رسوب، ضد کف، باکتری کش و اکسیژن زدا، از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند.

ارتعاشات نوآوران پایش: این هلدینگ دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۱ با هدف بومی‌سازی فناوری پایش وضعیت صنعت نفت و گاز شروع به فعالیت کرد و درحال حاضر دارای پنج دفتر در ایران و دو دفتر خارج از کشور است.

دفاتر داخل کشور شامل دپارتمان تجهیزات پایش وضعیت صنعت نفت و گاز، دپارتمان تامین تجهیزات عمومی، دپارتمان آموزش، دپارتمان پیمانکاری و دپارتمان کارگاه است.

ارتعاش‌سنج و بالانسر، دوربین‌های ترموگرافی، تجهیزات التراسونیک، الاینمنت شفت و الاینمنت تسمه پولی از جمله محصولات تولیدی این شرکت است.

انتقال قدرت دانش محور تبریز: رسالت اصلی این مجموعه دانش‌بنیان، تولید و عرضه نرم‌افزارهای کاملا تخصصی رشته مهندسی مکانیک با کاربرد صنعتی و همچنین ارائه خدمات فنی مهندسی و آموزشی است.

آرشیدا صنعت اسپادانا: این شرکت دانش‌بنیان که در زمینه تولید تجهیزات خط لوله، ماشین کاری و قالب سازی محصولات صنعتی فعالیت می‌کند توانسته است استانداردهای داخلی و خارجی را نیز اخذ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا