چتر حمایتی ورزش همگانی برای افراد با نیازهای ویژه

سرپرست کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت: کارگاه آشنایی با ورزش پرثوآ، روپایی و گوی پردار ویژه افراد اتیسم، سندروم داون و کم توان ذهنی برگزار شد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد نظری سرپرست کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس در این خصوص گفت: کارگاه آشنایی با ورزش پرثوآ، روپایی و گوی پردار ویژه افراد اتیسم، سندروم داون و کم توان ذهنی به همت کمیته های داوطلبان، پرثوآ، روپایی‌‌ و گوی پردار هیات ورزش های همگانی استان فارس و با همکاری موسسه خیریه حامیان اتیسم شیراز به مناسبت هفته تربیت بدنی در سالن ورزشی منتظران قائم شهر شیراز برگزار شد.

نظری در ادامه با بیان اینکه ورزش نه تنها به افراد با نیازهای ویژه كمك می كند تا فعالیت بهتری در محیط داشته باشند، بلکه منجر به سلامتی كلی این افراد نیز می شود، خاطر نشان کرد: تمرینات درگیر کننده کل بدن برای کودکان و افراد مبتلا به اتیسم یا با نیازهای ویژه، بهترین تمرین ها هستند تا هماهنگی، قدرت و استقامت بدن را افزایش دهند.

نظری در ادامه گفت: این گونه برنامه های ورزشی می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افرادی که با چالش‌های ویژه‌ای روبه‌رو هستند کمک کند و فرصتی برای شرکت آنان در ورزش و فعالیت‌های بدنی فراهم نماید.

سرپرست کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس افزود: این کارگاه‌ها به افراد اتیسم، سندروم داون و کم توان ذهنی این امکان را می دهد تا مهارت‌های جسمانی، اجتماعی و حرکتی را آموزش ببینند و با توانمندسازی به آنها اعتماد به نفس بیشتری می دهد.

وی با بیان اینکه، چنین فعالیت‌هایی در ایجاد و بهبود ارتباطات اجتماعی بین افراد مؤثر بوده و فرصتی برای شرکت در تمرینات گروهی و تیمی آنان را فراهم می کند، تصریح کرد: اجرای فنون و مبارزه توسط کمیته پرثوا و آموزش فنون روپایی و گوی پردار نیز به افزایش تنوع و جذابیت برنامه‌ها کمک خواهد کرد.

نظری خاطر نشان کرد: این ورزش‌ها می‌تواند به تقویت قدرت جسمانی، تعادل و هماهنگی در افراد کمک کند و همچنین قدرت تصمیم گیری شخصی را افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: این نوع فعالیت‌ها نه تنها به افراد با چالش‌های ویژه کمک کند، بلکه به جامعه نیز کمک کند تا درک اجتماعی لازم را نسبت به افراد با نیازهای ویژه نشان دهد و این نوع فعالیت‌ها نیاز به تعهد و حمایت مداوم دارد و می‌تواند تأثیر مثبت طولانی‌مدتی در زندگی افراد با نیازهای ویژه و خانواده های ایشان داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا