جهاد دانشگاهی این استان مجوز آموزش پزشکی گرفت

معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی مجوز برگزاری ۷ دوره آموزشی علوم پزشکی را دریافت کرد.

به گزارش سیناپرس، زهره نعمتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه جهاددانشگاهی مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی را داراست ، دوره هایی که مجوز راه اندازی آنها اخذ شده، آزمایشگاهی هستند و ظرفیت های آزمایشگاهی مختلف فعال در مجتمع فوق تخصصی درمان جهاد دانشگاهی استان همچون آزمایشگاه تشخیص طبی، ژنتیک و جنین شناسی، امتیاز مهمی در راستای برگزاری این دوره های جدید است.

وی افزود: با توجه به نیاز استان به ارائه دوره های جدید کوتاه مدت آموزشی در حوزه علوم پزشکی و در راستای ارتقای آموزش ها در این حوزه، نسبت به دریافت مجوز آموزش در ۷ رشته جدید اقدام شد که در نهایت، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی کشور با برگزاری این دوره ها مطابق با سرفصل و ریز محتوای دفتر مرکزی، موافقت کرد.

وی افزود: از مجموع این دوره ها، ۶ عنوان، تخصصی و یک عنوان، عمومی است و تمامی آنها به صورت حضوری در دو بخش نظری و عملی برگزار خواهند شد. مجموع ساعت برگزاری هر دوره نیز متفاوت است و با توجه به فعالیت مجتمع تخصصی درمان ناباروری امید رویان در زیرمجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی، این دروه ها با همکاری این مجتمع و در همان مکان(اراک) برگزار خواهد شد.

به گفته نعمتی، عناوین و مدت زمان برگزاری دوره های یاد شده که بزودی جهت برگزاری آنها در استان برنامه ریزی و اقدام خواهد شد به شرح زیر است:

  1.  کشت، محصول برداری و نواربندی کروموزوم های لنفوسیت خون محیطی، ۱۷ ساعت
  2.  کاربرد تکنیک های مولکولی مقدماتی در آزمایشگاه(PCR-RT-PCR)، ۱۴ ساعت
  3.  روش های معمولی و نوین جداسازی اسپرم جهت درمان افراد نابارور، ۸ ساعت
  4.  روش های مقدماتی مولکولی، ۱۸ ساعت
  5.  تربیت نیروی پذیرش آزمایشگاه تشخیص طبی، ۵۶ ساعت
  6.  تست های ارزیابی اسپرم در تشخیص ناباروری، ۶ ساعت
  7.  انجماد جنین، تخمک و اسپرم، ۸ ساعت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا