بیگانه‌های فضایی غارتگرند

هاوكينگ در سال 2010 اعلام كرد بيگانه‌هاي فضايي مي‌توانند غارتگراني درنده‌خو باشند كه در ميان جهان هستي براي يافتن منابعي براي غارت و سياره‌هايي براي تسخير و استعمار پرسه مي زنند. وي اين سخنان را در فيلم مستندي به نام محبوب‌ترين مكان‌هاي استفان‌هاوكينگ تكرار كرده‌است.

وي در اين مستند مي‌گويد: روزي شايد سيگنالي از سياره‌‌اي مانند گيليس 832c دريافت كنيم، اما بايد نسبت به پاسخ دادن به آن بسيار هشيارانه عمل كنيم. مقابل شدن با تمدني بيگانه و پيشرفته مي‌تواند شباهت زيادي به مواجه شدن بوميان آمريكاي شمالي با كريستف كلمب داشته باشد، مقابله‌اي كه نتيجه خوشايندي نداشت.

با اين همه برخي از اخترشناسان معتقدند هشدارهاي هاوكينگ بي‌پايه و اساس است زيرا اگر تمدن بيگانه‌‌اي به اندازه‌اي پيشرفته باشد كه بتواند به زمين بيايد، پيش از آمدنش از طريق سيگنال‌هاي راديويي و تلويزيوني كه بشر از سال 1900 به بعد ارسال آنها را به فضا آغاز كرده، از وجود انسان آگاه شده‌است.

به گزارش همشهری آنلاین،نگراني درباره بيگانه‌هاي فضايي بخشي از اين مستند 26 دقيقه‌اي است، وي در اين فيلم به موضوع انفجار بزرگ يا بيگ‌بنگ، ابرسياه‌چاله‌ مركز كهكشان، سياره گيليس 832c و سياره زحل نيز مي‌پردازد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا