135 تفاهم دانش بنیان‌ها با صنایع خراسان شمالی

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۳۵ تفاهم نامه و ۱۱ قرارداد بین شرکت‌های دانش بنیان و صنایع استان در قالب برگزاری رویدادهای تانا(توسعه و ارتقا زیست بوم نوآوری استان) امضاء شد.

به گزارش سیناپرس، علی فیروزه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: نیازهای فناورانه پیش از برگزاری رویداد تانا در سامانه نظام ایده ها و نیازها( نان) قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی افزود: تلاش داریم تا با برگزاری رویدادهای تانا از توان شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصاد استفاده کنیم.

وی افزود: تاناها رویداد ارائه نیازهای فناورانه شرکت ها، سازمان ها و بخش خصوصی است که نیازهای اعلام شده در اختیار واحدهای فناورانه قرار گرفته و این واحدها برای تامین نیازها بر اساس توانمندی‌ها و تخصص خود اعلام آمادگی می کنند.

فیروزه تصریح کرد: در صورت وجود شرایط برای سرمایه گذار و واحد فناور و با انعقاد تفاهم نامه و قرارداد فرآیند ارائه خدمات و یا کالا و تامین تجهیزات در مسیر اجرایی قرار می گیرد.

وی از برگزاری تانای آلومینا در دوم آبان ماه سالجاری به عنوان پنجمین رویداد تانا در استان خبر داد و گفت: رویداد تانا تاکنون در بخش های کشاورزی، سلامت و صنعت (فولاد و پتروشیمی) برگزار شده است.

وی اظهار کرد: با ارائه توانمندی‌های واحدهای فناورانه، سرمایه گذاران داخلی و خارجی ترغیب می شوند خدمات، کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود را از استان ما تامین کنند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر مسوولان و تجار استان به روسیه نیز این قابلیت ها به سرمایه گذاران روسی معرفی و زمینه تامین نیازهای فناورانه سرمایه گذاران روسی در این استان فراهم شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا