همزمان با سفر دوم ریاست‌جمهوری و هیأت دولت به فارس؛
برگزاری جشن ازدواج جوانان با اهداء ۱۰۰۰ سری جهیزیه در باغ عفیف‌آباد

جشن ازدواج و مراسم اهداء جهیزیه به نوعروسان با حضور ۱۰۰۰ زوج جوان و مسئولین کشوری و استانی از جمله معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیران‌کل کمیته امداد امام خمینی و راه و شهرسازی و جمعی دیگر از مدیران و خیرین همزمان با سفر دوم ریاست‌جمهوری و هیأت دولت به این استان در باغ عفیف‌آباد شیراز برگزار شد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدجواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها، از مشارکت در امر اهداء ۱۰۰۰سری کمک جهیزیه به نوعروسان و نیازمندان استان فارس در برنامه سفر دوم ریاست‌جمهوری و هیأت دولت خبر داد و گفت: در راستای استحکام‌ بخشی و تقویت بنیان خانواده با همکاری استانداری و کمیته امداد و اداره ورزش و جوانان در بخشی از برنامه‌های اجرایی رئیس‌جمهور و هیأت همراه تعداد ۱۰۰۰ کمک‌جهیزیه به نوعروسان اهداء خواهد شد.

وی گفت: این بنیاد خیریه دارای ۹۵۰ نمایندگی در سراسر کشور است و تعداد مهرجویان تحت حمایت بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر می‌باشد.

فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور تسهیل در امر ازدواج را یکی از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه معرفی کرد و ادامه این مراسم گفت: تلاش داریم با تمرکز بر اولویت‌های اصلی جامعه که ازدواج یکی از کاربردی‌ترین نیاز مردم به ویژه نسل جوان است در ایجاد شرایط مناسب برای تشکیل خانواده موثر باشیم‌.

وی با بیان اینکه بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی در فرآیند نیکوکاری به نیازمندان باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، اضافه کرد: فراهم نمودن بستر مشارکت خیرین در زمینه کمک به نیازمندان باید با یک سازوکار مناسب فرهنگ‌سازی و توسعه پیدا کند.

چوپانی گفت: با توجه به ایجاد قرارگاه جهاد اجتماعی کشور که وظیفه رسیدگی به استان‌ها و محرومیت‌زدایی را برعهده دارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری این بنیاد اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی بنیاد و اهداء جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار خوزستان با ۱۳۳ سری، آذربایجان شرقی با ۳۱۳سری و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۳ سری نموده است.

فرزانه زارع، مدیر بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان فارس هم ضمن تشکر از همکاری استانداری و مدیریت امور بانوان و خانواده با تاکید بر اینکه ازدواج آسان در برنامه‌های اجتماعی می‌تواند در اولویت اصلی فعالیت‌ها قرار داشته باشد، اظهار داشت: آسان‌سازی در امر ازدواج یک رویکرد حمایتی بنیادهای خیریه است که در اینگونه رویدادها تلاش داریم در راستای توانمندسازی بانوان و چالش جوانی جمعیت کمک‌رسان باشیم.

زارع، نقش تشکل‌های مردم‌نهاد را در توسعه خدمات اجتماعی تأثیرگذار معرفی کرد و گفت: با استعانت از خداوند متعال و مدد ائمه معصومین در تحقق سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به تحکیم بنیان خانواده بر پایه الگوی اسلامی و دوری از تجمل‌گرایی و همچنین تسهیل فرآیند ازدواج جوانان بایستی در ایجاد شرایط و بستر رشد و نمو جامعه توسط سمن‌های مردم‌نهاد یک الگوی ثابت مدیریتی فراهم شود تا بتوانیم به تحقق اهداف جوانگرایی و جوانی جمعیت و همچنین فرزندآوری نیز دست پیدا کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم تعداد ۱۰۰۰ سری کمک‌جهیزیه که شامل کالاهای اصلی نظیر تلویزیون، یخچال، فرش، اجاق گاز و جارو برقی میشد به زوج‌های جوان استان فارسی اهداء شد تا با این امر نیکو، شرایط بهتری در تشکیل خانواده آن‌ها ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا