تولید 410 هزار تن گندم در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال در استان ۴۱۰ هزار تن گندم تولید شده و باید به فکر حفظ خودکفایی در تولید همه محصولات به ویژه گندم باشیم.

رضا بهراملو در نشست فصلی معاونین تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سراسر کشور، افزود: با بیان اینکه بحث امنیت غذایی در دراز مدت و برای دسترسی همیشگی کامل و سالم به غذا بوده که پایه آن زمین است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم جهش تولید مسکن است که ما هم موظف هستیم که کمک کنیم.

بهراملو با اشاره به اینکه در راستای طرح جهش تولید مسکن نمی‌توان از خاکهای درجه یک و دو استفاده کرد، تأکید کرد: ۶ درصد از خاک های کشور درجه یک و ۲۳ درصد درجه دو هستند و بایستی خاک زراعی را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه موافق ارائه زمین برای مسکن هستیم اما خاکهای غیر حاصلخیز، ادامه داد: در حال حاضر غذا و امنیت غذایی بسیار مهم است که زمین کارخانه امنیت غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید براینکه بحث حفظ اراضی کشاورزی در قانون دیده شده است، افزود: طبق قانون موظفیم خاک را حفظ کنیم.

بهراملو با بیان اینکه با تعامل می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، یادآور شد: کارگروهی در جهاد کشاورزی تشکیل شده و بعد از آزمایشات ضمن حفظ خاک های زراعی می‌توانیم خاک را به بخش مسکن اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه قرار شده اختلاف درآمد کشاورزان با الگوی کشت پرداخت شود، افزود: چاره ای نداریم الگوی کشت را اجرایی کنیم و در کنار آن تولید قراردادی را داشته باشیم.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا