فصل واکسن آنفولانزا از راه رسیده است

به گزارش سیناپرس همدان، زمان تزریق واکسن آنفولانزا فرا رسیده است. به گفته یک متخصص اطفال، این واکسن نه تنها برای بزرگسالان، بلکه برای کودکان و حفظ امنیت کل خانواده مهم هستند.

دکتر مونا پاتل، پزشک معالج در بخش عمومی اطفال در بیمارستان کودکان لس آنجلس، گفت: شما هرگز نمی دانید که فصل آنفولانزا تا چه حد سخت و طولانی خواهد بود. ما دوست داریم واکسن آنفولانزا را به عنوان مراقبت پیشگیرانه در نظر بگیریم؛ دریافت واکسن احتمال بروز علائم شدیدتری را که ممکن است باعث بستری شدن کودکان در بیمارستان شود، کاهش می دهد.

چندین گروه بهداشت عمومی، در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، آکادمی اطفال آمریکا، و انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا، توصیه می‌کنند که همه افراد شش ماهه به بالا واکسن آنفولانزا دریافت کنند.

حتی اگر این کار شما را از ابتلا به آنفولانزا باز نمی دارد، می تواند از ابتلا به بیماری شدید و ثانویه مرتبط با آن جلوگیری کند. پاتل گفت: کودکانی که شرایطی دارند که آنها را در معرض افزایش خطر بیماری قرار می دهد از جمله کسانی هستند که به شکل ویژه به واکسن آنفولانزا نیاز دارند.

واکسن ها برای تحریک تولید آنتی بادی در بدن طراحی شده اند. این آنتی بادی ها سپس می توانند به ساختارهای بیرونی روی پوشش پروتئینی ویروس بچسبند و آن را غیرفعال کنند.

اپیدمیولوژیست ها و ایمونولوژیست ها در CDC به الگوهای جهانی آنفولانزا نگاه می کنند تا پیش بینی کنند که واکسن های آنفولانزای سال جاری چه فرمولی باید داشته باشد.

پاتل گفت: اگر بهار گذشته واکسن آنفولانزا دریافت کردید، اساساً، اگر در فصل آنفولانزای گذشته آن را دریافت کرده باشید، ممکن است در برابر آنفولانزای رایج در فصل پاییز دیگر مؤثر نباشد. شما هرگز نمی دانید که کدام نوع از ویروس از سد ایمنی تشکیل شده به وسیله ی واکسن عبور خواهد کرد، به همین دلیل است که واکسن باید برای هر فصل جدید آنفولانزا فرموله و دریافت شود. به همین دلیل است که ما می گوییم مهم است که مردم در هر سال واکسن آنفولانزای خود را دریافت کنند.

به طور معمول، فصل آنفولانزا از اکتبر (مهر) شروع می شود و تا آوریل (اواسط فروردین) ادامه دارد.

پاتل گفت که دریافت واکسن آنفولانزا در ابتدای فصل آنفولانزا می تواند فواید آن را به حداکثر برساند، اما هنوز هم دیر تزریق کردن بهتر از عدم دریافت آن است.

او توصیه کرد: شما می خواهید آن را زودتر دریافت کنید که چند هفته بعد حداکثر اثر را داشته باشد. در عین حال، من نمی خواهم مردم بگویند، من زمان تزریق آن را در سپتامبر (شهریور) و اکتبر (مهر) از دست دادم، بنابراین نباید آن را دریافت کنم. اگر همچنان در فصل آنفولانزا هستید، باید واکسن بزنید.

فصل آنفولانزا ممکن است با شیوع ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) و COVID-19 همپوشانی داشته باشد. بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز پیش بینی و تجزیه و تحلیل شیوع بیماری CDC، این بدان معنی است که حتی یک فصل متوسط آنفولانزا می تواند سیستم مراقبت های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد. پیش بینی ها شیوع احتمالی همپوشانی هر سه بیماری را “سه گانه” نامیده اند.

پاتل امیدوار است که واکسن‌ها تغییری ایجاد کنند. برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده، واکسن برای هر سه ویروس اصلی تنفسی یعنی آنفولانزا، RSV و COVID-19 در دسترس است.

پاتل گفت: اطمینان از به روز بودن واکسن های توصیه شده برای شما یک استراتژی مهم برای جلوگیری از بیماری شدید و محافظت از خود و اطرافیانتان است. هر چه بیشتر بتوانیم مردم را متقاعد کنیم که از رویکرد پیشگیرانه بهداشت عمومی استفاده کنند، اثرات بیشتری در جامعه خواهیم دید.

منبع: The U.S. Centers for Disease Control and Prevention

مترجم: کیانوش کرمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا