پیشنهاد راه اندازی شبکه تلویزیونی ملی و بین‌المللی گردشگری به میزبانی فارس

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از بررسی ایجاد “شبکه تلویزیونی ملی و بین‌المللی گردشگری از فارس” و پیش بینی در مصوبات محتوایی در سفر اخیر ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، امروز 15 مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از صدا و سیمای فارس خواسته شده برای توسعه گردشگری استان به میدان بیاید، گفت: پس از نشست های تخصصی و مکاتبات با مدیران صدا و سیما، ایجاد شبکه تلویزیونی ملی و بین‌المللی گردشگری از فارس و پیش بینی در مصوبات محتوایی در سفر اخیر ریاست جمهوری در دستور کار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان پهناور فارس آنقدر قابلیت جذاب گردشگری دارد که چنانچه فعال شود همه نیازمندی‌های استان را بر طرف خواهد کرد، افزود: خود مردم استان نیز از بسیاری از این ظرفیت ها بی اطلاعند و لازم است صدا و سیما به معرفی این گنجینه ارزشمند ورود جدی داشته باشد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس نیز پس از آن از برنامه ریزی برای تولید ۶ هزار ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی با محوریت گردشگری و میراث فرهنگی خبر داد که در فهرست پیشنهادی مرکز صدا و سیمای فارس برنامه های با مضمون معرفی جاذبه های گردشگری، خانه های تاریخی، صنایع دستی، امام زادگان واجب التکریم، محله های قدیمی شیراز، آداب، رسوم و آیین های فارس، روستاهای هدف گردشگری، سبک زندگی عشایر و گفتگو پیرامون چالش های پیش روی صنعت گردشگری به چشم می‌خورد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد شبکه ملی و بین‌المللی گردشگری در استان را مطرح نمود که با استقبال معاون گردشگری استانداری روبرو شد.

معاون گردشگری استان در پایان افزود: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان در این حوزه این درخواست توسط استاندار محترم فارس به مدیرکل صدا و سیمای استان ارسال شد، همچنین در فهرست مصوبات محتوایی سفر ریاست جمهوری قرار گرفت.

دکتر ایمانیه در نامه خود خطاب به پیمان جبلی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه گردشگری فارس و پیشینه ارزشمند تاریخی این استان از وی خواست تا استان فارس میزبان شبکه رادیویی و تلوزیونی ملی و بین المللی گردشگری گردد. وی در بخشی از این نامه خاطرنشان کرد این اقدام ارزشمند نه تنها استعدادهای کشور و استان را معرفی خواهد کرد بلکه در معرفی آداب، رسوم، صنایع دستی، زیست بوم ها، جاذبه های طبیعی، تاریخی سلامت و مذهبی ایران پهناور و مدیریت خروج ده ها میلیارد دلار سرمایه های ملی برای سفر به کشورهای دیگر جهان و ایجاد جریان معکوس ورود گردشگر به کشور و مولدسازی تعداد زیادی شغل پایدار و موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا