رشد ۴۰۰ پله‌ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه‌بندی تایمز

معاون اجرایی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز که به تازگی منتشر شد، رتبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ۴۰۰ پله صعود کرد.

به گزارش سیناپرس، دکتر اسماعیل توحیدلو با اشاره به اینکه بر اساس گزارش مؤسسه رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان (World University Ranking)، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جهش ۴۰۰ پله‌ای نسبت به سال گذشته داشته است، اظهار کرد: رتبه دانشگاه در سال ۲۰۲۴ به جایگاه ۸۰۰-۶۰۰ جهان در میان ۱۹۰۴ مؤسسه و رتبه ۹ کشوری در میان ۷۳ مؤسسه ایرانی ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به بررسی ۱۶ شاخص کاربردی در رتبه‌بندی تایمز، گفت: شاخص‌های کاربردی در قالب پنج معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، صنعت و بین‌الملل به ترتیب با وزن‌های ۲۹.۵ درصد، ۲۹ درصد، ۳۰ درصد، ۴ درصد و ۷.۵ درصد استفاده می‌شود.

توحیدلو در توضیح شاخص‌های کلیدی در رتبه‌بندی تایمز توضیح داد: این معیارها شامل تحقیقات کیفی، شهرت و پژوهش‌های کاربردی دانشگاه در سطح بین المللی است.

تعداد استنادات، دانشجویان (در مقاطع مختلف)، کارکنان و اعضای هیات علمی، درآمد صنعتی، جایگاه بین‌المللی از دیگر مواردی بود که معاون اجرایی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد.

به گفته دکتر توحیدلو با توجه به رشد و ارتقای علمی چشمگیر دانشگاه‌های آسیایی و حرکت قدرت علمی دنیا از غرب به شرق، پایگاه رتبه بندی تایمز از سال ۲۰۱۳ تاکنون به صورت سالانه رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را نیز منتشر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی یادآور شد: امتیاز دانشگاه در تمام شاخص‌ها و زیر شاخص‌های تعریف شده پیشرفت متوازن داشته که در مجموع سبب ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا