بیشتر مراقب کودکان مبتلا به اگزما باشید

به گزارش سیناپرس همدان، یک مطالعه جدید نشان می دهد برخی از کودکانی که شکل رایج اگزما دارند نیز باید برای واکنش های آلرژیک آزمایش شوند زیرا ممکن است اگزمای آلرژیک نوع دو داشته باشند.

در حالی که درماتیت آتوپیک شایع است و معمولاً در سن 5 سالگی ایجاد می شود، درماتیت تماسی آلرژیک علائم مشابهی دارد و می تواند توسط طیف وسیعی از مواد ایجاد شود. به طور کلی، اگزما گروهی از شرایط پزشکی است که باعث التهاب، تحریک و خارش پوست می شود.

در این مطالعه، کودکان مبتلا به درماتیت آتوپیک بیشتر احتمال داشت که تست آلرژی آن ها با تست پچ، مثبت شود. این یافته ها در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شد.

دکتر جیا دی (جف) یو، نویسنده ارشد این مطالعه، استادیار پوست بزرگسالان و کودکان در بیمارستان عمومی ماساچوست گفت: زمانی که یک متخصص پوست، کودکی را می بیند که به نظر می رسد اگزما دارد، ما معمولا فکر می کنیم که این درماتیت آتوپیک است زیرا تقریباً از هر 5 کودک یک نفر به آن مبتلا می شود.

او در یک نشریه گفت: گاهی اوقات این کودکان ممکن است به درماتیت تماسی آلرژیک مبتلا شوند، اما تنها راه تشخیص، آزمایش پچ پوستی است که برای شناسایی موادی طراحی شده است که ممکن است پوست شما را تحریک کند.

بیمار لیز شوبن اهمیت آزمایش برای این اگزمای نوع آلرژیک را می داند. شوبن از 9 سالگی به درماتیت آتوپیک مبتلا بوده است و اکنون می داند که به درماتیت تماسی آلرژیک نیز مبتلا است.

شوبن که حالا مادر سه فرزند است گفت: به یاد دارم که با آن در دوران مدرسه ابتدایی درگیر بودم. سال‌ها بعد، زمانی که 47 ساله بودم، بسیار شدیدتر شد و به پاهایم و در نهایت به صورتم سرایت کرد.

به زودی، شوبن از طریق آزمایش پچ، دریافت که علاوه بر ابتلا به درماتیت آتوپیک، به شش ماده مختلف، از جمله چندین ماده که معمولاً در محصولات مراقبت از پوست یافت می شود، حساسیت دارد. اینها باعث بروز درماتیت تماسی آلرژیک او می شد.

آلرژی ها در طول زمان و پس از قرار گرفتن در معرض تماس مکرر با مواد حساسیت زا ایجاد شدند، بنابراین شوبن به طور فزاینده ای نسبت به آنها حساس شده بود.

شوبن می‌گوید: به نظر می‌رسد که بیشتر چیزهایی که من به آن‌ها حساسیت دارم، مواد بسیار رایج در بسیاری از محصولات هستند. من به نوعی از فرمالدئید که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و شامپوها وجود دارد حساسیت دارم. همچنین به موم زنبور عسل حساسیت دارم. این ناامید کننده بود زیرا من سال ها از این محصولات استفاده می کردم بدون اینکه بدانم علت واکنش های آلرژیک من بوده است.

موثرترین راه برای درمان درماتیت تماسی آلرژیک، شناسایی و اجتناب از موادی است که باعث واکنش آلرژیک می شوند.

برای درماتیت آتوپیک، گزینه های درمانی شامل استروئیدهایی است که می توان روی پوست اعمال کرد و فتوتراپی که از نور ماوراء بنفش برای کاهش التهاب و کاهش خارش استفاده می کند. گزینه های دیگر داروهایی بیولوژیک به نام مهارکننده های JAK هستند.

یو گفت: تغییرات سبک زندگی همچنین می تواند علائم اگزما را تسکین دهد. انتخاب محصولات بدون مواد معطر می تواند به محدود کردن علائم اگزما کمک کند.

افراد مبتلا به اگزما باید محصولات مراقبت از پوست جدید را آزمایش کنند، ابتدا آنها را به مدت چهار هفته هر روز روی یک تکه پوستی به اندازه یک چهارم در داخل بازو بمالند و قبل از استفاده گسترده تر از این محصول نتایج را بررسی کنند.

برای افرادی که علائم اگزما دارند مراجعه به متخصص پوست بسیار مهم است. یو گفت: بیماران ممکن است همزمان به درماتیت آتوپیک و درماتیت تماسی آلرژیک مبتلا شوند و همه اینها علائم یکسانی دارند.

او ادامه داد: من این نوع از حساسیت را مانند لایه های کیک تصور می کنم. شاید لایه اول درماتیت آتوپیک باشد و لایه دوم درماتیت تماسی آلرژیک باشد. در این موارد، حالت اگزمای کلی ممکن است بسیار شدید به نظر برسد، اما هنگامی که جزء آلرژیک را بردارید، اگزما بسیار قابل کنترل تر به نظر می رسد.

منبع: Journal of the American Academy of Dermatology

مترجم: سید سپهر ارومیهء

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا