با هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ممکن شد؛
طراحی چت‌بات هوشمند برای پاسخگویی آنلاین به مشتریان

یک شرکت دانش‌بنیان با هم‌سرمایه‌گذاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی و خانه نوآوری تهران، موفق به تولید چت‌بات هوشمند نورا شده است که با بارگذاری روی وبگاه‌های سازمان‌ها، بنگاه‌‍‌های اقتصادی و شرکت‌ها و با استفاده از کمک هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌ها، خدمات پشتیبانی 24 ساعته‌ای را به مشتریان این شرکت‌ها ارائه می‌کند.

به گزارش سیناپرس،شرکت دانش‌بنیان ابرداده‌های شرق پردازش آریا که از سال 98 فعالیت خود را آغاز کرده است، اکنون توانسته مراحل تولید یک چت‌بات هوشمند را پشت سر گذاشته و آن را وارد بازار کند. این محصول با هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و خانه نوآوری تهران، به تولید رسیده و تجاری‌سازی شده است.

میلاد زندی زند، مدیرعامل شرکت‌ دانش‌بنیان ابرداده‌های شرق پردازش آریا درباره محصول و فعالیت‌های این شرکت گفت: در آغاز کار بر حوزه اعتبارسنجی مدل کسب و کار متمرکز شدیم. در همین حوزه، محصولی با نام چت‌بات پشتیبانی هوشمند «نورا» تولید و وارد بازار کرده‌ایم.

وی افزود: این محصول روی سایت‌ها و وبگاه‌های سازمان‌ها، بنگاه‌‍‌های اقتصادی، شرکت‌های بزرگ و دیگر بخش‌ها بارگذاری می‌شود و با کمک هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌ها می‌تواند به صورت 24 ساعته خدمات پشتیبانی را ارائه دهد.

زند همچنین اظهار کرد: با هوشمندسازی کسب و کارهای ایرانی همگام با توسعه جهانی فناوری هوش مصنوعی، دگرگونی‌های شگرفی را در افزایش سرعت، تنوع و گستردگی ارائه خدمات مبتنی بر وب شاهد هستیم. با توجه به این موضوع هدف ما این بود تا با تولید خدمات و محصولات در این حوزه بتوانیم‌ گام‌های موثری در متصل کردن مشتریانمان به خدمات هوشمند از قبیل چت‌بات پشتیبانی، ساختارهای شناسایی عواطف و احساسات متن و همچنین تک‌گذاری هوشمند یکپارچه و تحلیل پردازش به زبان فارسی برداریم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌‍‌بنیان گفت: تمامی خدمات ما از فرآیند مهندسی تا نصب و پشتیبانی توسط طراحان داخل شرکت تولید شده است.

وی افزود: مجموعه لبنیاتی پگاه، مجموعه بلوط که در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال هستند و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان، از مشتریانی هستند که چت‌بات خدمات هوشمند نورا را خریداری کرده‌اند. هر کسب‌وکاری که نیاز به خدمات پشتیبانی هوشمند داشته باشد، می‌تواند از این محصول استفاده کند.

زند تأکید کرد: به تازگی توانسته‌ایم محصول خود را وارد بازارهای خارجی کنیم. یک شرکت ارمنستانی چت‌بات نورا را خریداری کرده است. خوشبختانه این چت‌بات هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که بیش از 20 زبان دنیا را پوشش می‌دهد و به همین جهت می‌تواند با استقبال خوبی از سوی کشورهای دیگر مواجه شود.

مهدی صداقت، مدیرعامل خانه نوآوری تهران، هم‌سرمایه‌گذار این محصول فناورانه نیز نیز درباره چت‌بات نورا گفت: ما بیش از دو سال است که با شرکت دانش‌بنیان ابرداده‌های شرق ‌پردازش آریا (روتیک) وارد همکاری شده‌ایم. این شرکت پیش از این در قم فعالیت می‌کرد و پس از ورود به تهران همکاران ما در خانه نوآوری محصول چت‌بات هوشمند و دیگر محصولات این شرکت را بررسی کردند و گزارش‌ها حاکی از توانمندی بالای این شرکت و طراحی فنی خوب بود.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی افزود: چت‌بات هوشمند نورا اکنون وارد بازار شده و استقبال خوبی نیز از آن شده است. از سوی دیگر این محصول توانسته صادراتی شود و در بازارهای خارجی نیز حضور یابد.

صداقت تصریح کرد: برای تجاری‌سازی محصول چت‌بات هوشمند نورا با صندوق نوآوری و شکوفایی وارد هم‌سرمایه‌گذاری شدیم و پیش‌بینی می‌کنیم که این شرکت دانش‌بنیان تا 5 سال آینده می‌تواند به حدی برسد که بتواند سهام خود را بفروشد. محصولات این شرکت ساخته‌های دانش‌بنیان باکیفیت ایرانی است که به لحاظ تکنولوژی به موقع کار شده و در صورت موفقیت می‌تواند نیازهای جدید کشور را پوشش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا