کلنگ احداث استاد سرای دانشگاه صنعتی شریف به زمین زده شد

مراسم آغاز احداث استاد سرای دانشگاه صنعتی شریف با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و علیرضا زاکانی، شهردار تهران در شهرک دانشگاه شریف در منطقه ۲۲ تهران برگزار شد.

به گزارش سیناپرس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دهقانی طی سخنانی در این مراسم گفت: دانشگاه صنعتی شریف یکی از بهترین ها در حوزه صنعت کشور و دارای اساتید ‌و دانشجویان درجه یک در این حوزه است. سرمایه و معادن جواهر هر کشوری نیروی انسانی آن است و علاوه بر اینکه هر یک دارای میلیارد ها ریال ارزش مادی هستند، ارزش‌های غیر قابل اندازه گیری بسیاری دارند.
وی با تاکید بر ناکافی بودن حقوق اعضا هیئت علمی دانشگاه ها گفت: بسیاری از اتفاق های بزرگ و ثروت های ملی کشور، دستاورد افکار اساتید، جوانان و فارغ التحصیلان همین دانشگاه است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: مسئله مسکن، بزرگ‌ترین دغدغه یک استاد جوان است که امیدواریم با اقدام موثر دانشگاه صنعتی شریف و با همت بلند دکتر زاکانی، در این راستا کمکی به اساتید جوانی که نیازمند حمایت اند صورت گیرد که بتوانند با آسودگی خاطر اثر گذاری بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه موتور مولد امید و انگیزه در میان دانشجویان، اساتید هستند، ادامه داد: دانشجو زمانی که حس آرامش و نشاط را درون اساتید حس نماید، حس آرامش متقابل را خواهد گرفت و به آینده امیدوار تر می‌شود، بنابراین ما نیز به سهم خودمان تمام تلاشمان را در دانشگاه صنعتی شریف و سایر دانشگاه ها خواهیم کرد که این پروژه که می‌تواند مسیر پروژه های بعدی را هم هموار کند به زودی به نتیجه برسد و امید به اساتید جوان کشور و جامعه تزریق شود.
دهقانی در پایان تصریح کرد: باتوجه به سه سال تلخی که پشت سر گذاشته ایم، امیدوارم امسال یک سال پر انرژی برای اساتید و دانشجویان باشد.

جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف هم در توضیح این پروژه گفت: در مردادماه تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه و بنیاد نخبگان منعقد شد و در ادامه با پیگیری و مساعدت شهرداری تهران موافقت کمیسیون ماده ۵ برای ساخت ۲۲ طبقه روی زمین با تراکم ۶۵۰ درصد اخذ شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تأکید بر اینکه تمام مقررات شهرداری تهران در ساخت این استادسرا رعایت خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است این پروژه با سرعت بیشتری اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا