مزایای مکمل‌های زنجبیل برای درمان بیماری‌های خود ایمنی

به گزارش سیناپرس همدان، تحقیقات جدید نشان داده است که مکمل‌های غذایی زنجبیل می‌توانند نقش بالقوه مهمی در کنترل التهاب افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی داشته باشند.

تحقیق منتشر شده در JCI Insight بر روی مطالعه تاثیر مکمل زنجبیل بر روی نوعی از گلبول های سفید خون به نام نوتروفیل متمرکز بود. این مطالعه به ویژه در مورد تشکیل تله خارج سلولی نوتروفیل (NET) که به عنوان NETosis نیز شناخته می شود و آنچه ممکن است برای کنترل التهاب به آن مرتبط باشد، پرداخته است.

این مطالعه نشان داد که مصرف زنجبیل توسط افراد سالم باعث می‌شود نوتروفیل‌های آنها در برابر NETosis مقاوم‌تر شوند. این مهم است زیرا NET ها ساختارهای میکروسکوپی شبه تار عنکبوت هستند که التهاب و لخته شدن را تحریک می کنند، که در بسیاری از بیماری های خود ایمنی از جمله لوپوس، سندرم آنتی فسفولیپید و آرتریت روماتوئید نقش دارند.

کریستن دمروئل، یکی از نویسندگان ارشد مقاله، استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو گفت: بیماری های زیادی وجود دارد که در آن نوتروفیل ها به طور غیر طبیعی بیش فعال هستند. ما دریافتیم که زنجبیل می تواند به مهار NETosis کمک کند، و این مهم است، زیرا یک مکمل طبیعی است که ممکن است برای درمان التهاب و علائم برای افراد مبتلا به چندین بیماری خودایمنی مختلف مفید باشد.

در یک کارآزمایی بالینی، محققان دریافتند که مصرف روزانه مکمل زنجبیل به مدت هفت روز (20 میلی گرم در روز) توسط داوطلبان سالم، ماده شیمیایی درون نوتروفیل به نام cAMP را تقویت می کند. سطوح بالای cAMP سپس NETosis را در پاسخ به محرک‌های مختلف مرتبط با بیماری مهار کرد.

یکی از نویسندگان ارشد به نام جیسون نایت، استادیار بخش روماتولوژی در دانشگاه میشیگان گفت: تحقیق ما برای اولین بار شواهدی را برای مکانیسم بیولوژیکی که زمینه ساز خواص ضد التهابی آشکار زنجبیل در افراد است، ارائه می دهد.

محققان می گویند که بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های التهابی احتمالاً از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود می پرسند که آیا مکمل های طبیعی می تواند برای آنها مفید باشد یا آنها قبلاً مکمل هایی مانند زنجبیل برای کمک به مدیریت علائم مصرف می کنند. متأسفانه، تأثیر دقیق بر بیماری اغلب ناشناخته است.

محققان امیدوارند که ارائه شواهد بیشتر در مورد فواید زنجبیل، از جمله مکانیسم مستقیم تاثیر زنجبیل بر نوتروفیل ها، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیماران را تشویق کند تا به طور استراتژیک تر در مورد اینکه آیا مصرف مکمل های زنجبیل به عنوان بخشی از برنامه درمانی آنها می تواند مفید باشد، بحث کنند.

نایت اضافه می کند: مکمل‌های طبیعی یا داروهای تجویزی زیادی برای مبارزه با نوتروفیل‌های بیش فعال شناخته نشده اند. بنابراین، ما فکر می‌کنیم که زنجبیل ممکن است توانایی واقعی برای تکمیل برنامه‌های درمانی که در حال حاضر در حال انجام است را داشته باشد. هدف این است که از نظر کمک به تسکین علائم افراد، استراتژیک تر و شخصی تر عمل کنیم.

به عنوان گام بعدی، محققان امیدوارند آزمایش‌های بالینی زنجبیل را در بیماران مبتلا به بیماری‌های خودایمنی و التهابی که نوتروفیل‌ها بیش از حد فعال هستند، مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید، سندرم آنتی فسفولیپید و حتی COVID-19 انجام دهند.

منبع: JCI Insight

مترجم: کیانوش کرمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا