حمایت یونسکو از سایت های تاریخی فلسطین

کمیته میراث جهانی یونسکو روز یکشنبه یک محوطه تاریخی مهم فلسطینی را به طور رسمی به فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اضافه کرد.

به گزارش سیناپرس، وزارت امور خارجه دولت فلسطین در بیانیه مطبوعاتی ارسالی به رسانه ها در رابطه با حمایت یونسکو از سایت های تاریخی فلسطینی گفت: تل السلطان واقع در اریحا در کرانه باختری رود اردن به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. تصمیم برای افزودن این محوطه تاریخی در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی که در عربستان سعودی برگزار شد، اتخاذ شد.

در این بیانیه عنوان شده است:‌ چنین تصمیم مهمی بر ارزش جهانی منحصر به ‌فرد این مکان و فلسطین به طور کلی تأکید کرده و خاستگاه تاریخی، زیبایی ‌شناختی، قوم ‌شناختی و مردم ‌شناختی مردم فلسطین را آشکار کرد.

گفتنی است تل السلطان در دره اردن واقع شده است. این سایت تاریخی در واقع یک تل یا تپه بیضی شکل است که حاوی آثار ارزشمندی از دوره ما قبل تاریخ و  فعالیت های انسانی در ادوار مختلف تاریخی است.

به گزارش سیناپرس، جریکو که به شهر ماه معروف است، یک مکان مهم دوران نوسنگی محسوب شده و در عین حال این مکان کاخ خلیفه هشام بن عبدالملک را در خود جای داده است که یک تابلوی موزاییکی عظیم به وسعت ۸۲۴ متر مربع در آن شناسایی شده است. ثبت این اثر توسط یونسکو دارای اهمیت بسیار زیادی برای مردم فلسطین و دولت خودگران محسوب می شود، زیرا بر اساس قوانین بین المللی هر گونه تعدی و آسیب به مکان های ثبت جهانی شده دارای تبعات شدیدی است و رژیم اشغالگر قدس از این پس در مواجه با منطقه فوق باید این موضوع را در نظر داشته باشد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: english.news.cn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا