نشانه های هشدار دهنده حمله قلبی را بشناسیم

حملات قلبی یکی از مرگبارترین مشکلات پزشکی محسوب می شوند که در صورت عدم رسیدگی پزشکی به موقع می تواند به قیمت جان فرد بیمار محسوب شوند. در این میان دانستن نشانه های اولیه این حملات نقشی تعیین کننده در احتمال بقای افراد داشته و به همین دلیل عموم مردم باید این نشانه ها را بدانند.

به گزارش سیناپرس، حمله قلبی بر خلاف تصور عموم مردم، یک عارضه ناگهانی نبوده و مجموعه عواملی شامل سبک زندگی، تغذیه و مشکلات عصبی به مرور شرایط را برای بروز یک حمله قلبی آماده می کنند. در این میان معمولا پیش از حمله قلبی فرد بیمار دچار حالات و شرایطی می شود که دانستن آن ها و انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند به قیمت نجات جان وی تمام شود. در این گزارش به بررسی نشانه های اصلی این حملات پرداخته و شرایطی را بررسی می کنیم که نشان می دهد قلب شما در شرف فروپاشی است:

درد قفسه سینه

یکی از شایع ترین نشانه های حمله قلبی قریب الوقوع درد قفسه سینه است. علائمی مانند احساس فشار و سفتی قفسه سینه، درد در ناحیه سینه و پشت ها از جمله شایع ترین علائم وقوع حمله قلبی هستند هستند. علاوه بر این، درد می ‌تواند به بازو ها، شانه‌ ها، گردن یا پشت و میان سایر اعضای بدن گسترش یابد.

تنگی نفس

به گزارش سیناپرس، تنگی نفش و احساس خفگی یکی دیگر از علائم معمول حمله قلبی است. این شرایط هم در حالت استراحت و هم در حین ورزش ممکن است اتفاق بیفتد.

سبکی سر یا سرگیجه

بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند، پیش از آن احساس سرگیجه و یا سبکی سر می کنند. مطالعات انجام شده نشان می دهد کاهش خون رسانی به مغز ممکن است دلیل این امر باشد.

تهوع و استفراغ

اگر بی دلیل دچار حالت تهوع شده و همزمان یکی از سایر علائم ذکر شده در این گزارش را داشتید، سریعا با اورژانس تماس گرفته و در جایی بی حرکت بنشینید و سعی کنید به آرامی نفس بکشید. ترشح هورمون های استرس و همچنین کاهش خون رسانی به مغز، می توانند اصلی ترین دلیل حالت تهوع پیش از حملات قلبی باشند.

تپش قلب

تپش قلب یکی از دیگر نشانه های اصلی حمله قلبی است. موارد متعددی مانند استرس، نگرانی و داروهای خاص می توانند در بروز آن نقش داشته باشند. با این حال، تپش قلب ممکن است نشان دهنده یک حمله قلبی نیز باشد.

عرق کردن بی دلیل

به گزارش سیناپرس، یکی دیگر از نشانه های رایج حمله قلبی قریب الوقوع، تعریق بیش از حد است. اگر بی دلیل دچار تعریق شدید آن را جدی گرفته و به اورژانس زنگ بزنید.

غش کردن

کمبود جریان خون به مغز باعث از دست دادن آگاهی می شود. کم آبی، قند خون پایین و داروهای خاص تعدادی از علل غش کردن هستند. با این حال این موضوع، ممکن است نشان دهنده یک حمله قریب الوقوع قلبی نیز باشد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا