ساخت بزرگترین مرکز تحقیقات همجوشی هسته ای آسیا در چین

طی سال های اخیر بسیاری از کشورهای جهان سرمایه گذاری هایی جدی در حوزه انرژی های پاک داشته و تلاش می کنند خود را از شر سوخت های فسیلی رها کرده و به اهداف زیست محیطی تعیین شده برسند. در این میان چین یکی از کشورهای پیشرو در زمینه به شمار می رود.

به گزارش سیناپرس، چین به تازگی در حال راه اندازی  یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات همجوشی هسته ای در جهان بوده و گفته می شود این مرکز مطالعات هسته ای، در آسیا فاقد نمونه مشابه است.

گفته می شود مرکز تحقیقاتی فوق الذکر برای انکوبه کردن فن ‌آوری‌های هسته ‌ای مورد استفاده قرار دارد که در تولید انرژی از همجوشی هسته مورد بهره برداری قرار می گیرد. همجوشی هسته ای مشابه فرایندی است که در خورشید رخ داده و انرژی بسیار زیادی تولید می کند.

بر اساس اطلاعات فنی منتشر شده در این رابطه، تاسیسات هسته ای در حال توسعه که تاسیسات جامع تحقیقاتی برای فناوری همجوشی با نام اختصاری  CRAFT  نام دارد، مرکزی پیشرفته به شمار می رود که مهندسان در آن بر روی اجزای کلیدی راکتور انرژی همجوشی مطالعه کرده و فناوری های این حوزه را توسعه داده و آزمایش می کنند. انتظار می رود مراحل تکمیل و ساخت این مرکز در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد.

در تاسیسات جامع تحقیقاتی برای فناوری همجوشی، تیمی از محققان تجهیزات مورد استفاده در سیستم بسته بندی خودکار عایق چرخشی سیم پیچ توریدال فیلد را تنظیم و آزمایش می کنند. از جمله دیگر فعالیت های بسیار مهم این مرکز تحقیقاتی می توان به ایجاد سیستم بسته بندی خودکار عایق چرخشی کویل میدان حلقوی اشاره کرد. در خاتمه گفتنی است این مرکز بسیار مهم و پیشرفته در منطقه هیفی، استان آن هویی واقع در شرق چین قرار دارد.

به گزارش سیناپرس، شایان ذکر است کلیه تصاویر این گزارش تصویری مربوط به روز گذشته هستند و شرایط فعلی این مرکز را نشان می دهند.

منبع: english.news.cn