فضاپیمای بلو اوریجین مجددا آماده ماموریت می شود

شرکت فضایی بلو اوریجین که زمانی اصلی ترین رقیب اسپیس ایکس محسوب می شد با تجربه چند شکست جدی، قافیه را به رقبای خود باخته و شواهد نشان می دهد؛ در نهایت ممکن است پس از یک سال توقف فعالیت، شاهد پرتاب فضاپیمای این شرکت باشیم. این اولین پرواز شرکت پس از شکست بوستر نیو شپرد خواهد بود که منجر به از دست دادن بوستر شد.

به گزارش سیناپرس،گفته اریک برگر از مدیران ارشد مجموعه Ars Technica، به نقل از دو منبع آگاه از برنامه پرتاب بلو اوریجین اعلام کرد: این فضا پیما یک بار دیگر در قالب یک ماموریت علمی بدون خدمه NS-23 در اوایل اکتبر پرتاب خواهد شد.

گفتنی است سال گذشته بلو اوریجین اولین شکست راکت نیو شپرد خود در حین پرواز را تجربه کرد. در این رویداد نا موفق، بلو اوریجین طی یک ماموریت بدون خدمه زیر مداری چندین آزمایش را انجام داد که دچار نقص فنی شده و به طور کامل شکست خورد.

در ماه مارس، این شرکت یافته های خود را در مورد علت شکست ماموریت فوق به اشتراک گذاشته و تأیید کرد که نقص در موتور، علت بروز مشکل بوده است. از آن زمان به بعد، مدیران بلو اوریجین در سکوت کامل به تلاش های خود ادامه داده و خبری از اقدامات این مجموعه منتشر نشد.

 در این میان، شرکت بلو اوریجین قرارداد جدیدی را برای اعزام انسان در ماموریت های آتی آرتمیس از سوی ناسا دریافت کرده است. به باور کارشناسان یک جنبه نسبتاً منحصر به فرد در این فضاپیماها در مقایسه با رقبای خود، این است که فضاپیمای Virgin Galactic، حتی در صورت خرابی بوستر در حین ماموریت، می تواند موتور ویژه ای را روشن کرده و خود را از نابودی نجات دهد.

به گزارش سیناپرس، البته باید اذعان داشت بلو اوریجین در حال حاضر از رقبای اصلی خود بسیار عقب مانده و با از دست دادن تقویت کننده NS-23، مشخص نیست که این شرکت چند تقویت کننده ویژه ماموریت های فضایی در اختیار  دارد. از سوی دیگر سیاست فعلی بلو اوریجین سکوت بوده و  این شرکت هنوز چیزی را در این رابطه تایید نکرده است.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: spaceexplored

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا