۲۲ ماهواره جدید استارلینک به مدار فرستاده شدند

شب گذشته شرکت اسپیس ایکس در عملیاتی موفق توانست ۲۲ ماهواره جدید استارلینک را با استفاده از یک – موشک فالکون ۹ از مجتمع پرتاب فضایی شماره ۴۰ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار پایینی زمین پرتاب کند.

به گزارش سیناپرس، شرکت اسپیس ایکس به صورت جدی در حال پیشبرد برنامه های اینترنت ماهواره ای خود بوده و در این راستا شب گذشته طی عملیاتی موفق، بیست و دو ماهواره جدید را به مدار زمین ارسال کرد. این عملیات در ساعت ۲۳ و ۳۸ دقیقه شب گذشته به وقت شرقی ایالات متحده ، توسط اسپیس ایکس تایید شد و سخنگوی این شرکت گفت:این پنجمین پرواز برای اولین مرحله تقویت کننده مورد استفاده در این ماموریت به شمار می رود. گفتنی راکت فضاپیمای فالکون ۹ پیش از این  ماموریت های  Crew-6، SES O3b mPOWER و دو ماموریت مرتبط با ماهواره های استارلینک را انجام داده بود.

 این عملیات، شصت و پنجمین ماموریت سال را برای اسپیس ایکس رقم زده و نشان دهنده عزم جدی این شرکت برای رکورد شکنی های جدید در حوزه مطالعات فضایی است. گفتنی است این ماموریت ابتدا برای پنج شنبه شب طراحی شده بود اما به دلیل فراهم نبودن شرایط مناسب به تعویق افتاده و پنجره پشتیبان آن برای شنبه شب تعیین شده بود.

بر اساس گزارش های رسمی، مرحله اول فالکون ۹ دقیقا هشت دقیقه پس از بلند شدن بر روی یک سکوی ویژه بدون سرنشین Just Read the Instructions اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.به گزارش سیناپرس، ماهواره‌های استارلینک بخشی از صورت فلکی هستند که توسط اسپیس ایکس ایجاد شده است تا دسترسی به اینترنت را حتی در دور افتاده ‌ترین نقاط جهان فراهم کند.

مجوزهای اسپیس ایکس برای استقرار ۱۲ هزار ماهواره استارلینک در مدار زمین تایید شده است و این شرکت برای ارسال ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز درخواست مجوز کرده است.به گزارش سیناپرس، طبق گفته این شرکت، ماهواره‌های استارلینک دسترسی پهنای باند پرسرعت را با تأخیر نسبتاً کم در مقایسه با سایر خدمات اینترنت ماهواره‌ ای ارائه می ‌کنند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا