کشت زودهنگام پاییزه در شبکه مغان ممنوع شد

به علت تداوم خشکسالی، کمبود بارش‌ها و کاهش آورد رودخانه ارس، کشت زود هنگام پاییزه و کشت دوم در اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری مغان و خداآفرین ممنوع اعلام شد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، علی حیدری اناری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، در جلسه مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی با تاکید بر لزوم همکاری همه جانبه دستگاه‌های مختلف برای افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی افزود: برای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی باید پای کار باشند.

حیدری اناری اضافه کرد: کشاورزان شبکه آبیاری و زهکشی مغان هم برای عبور از شرایط خشکسالی اقدامات لازم برای مدیریت کمبود آب در شبکه از جمله انجام کامل آبیاری شبانه، کاهش ساعات آبیاری، تغییر در شیوه آبیاری محصولات ردیفی، افزایش دور آبیاری محصولات کشاورزی، اعمال کم آبیاری و همچنین نوبت بندی آب در کانال‌ها را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره مصرفه ماهانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در شبکه آبیاری و زهکشی مغان گفت: با توجه به کاهش چشمگیر آب رودخانه ارس، کشت ۶۰ درصد اراضی در پاییز و ۴۰ درصد دیگر هم در بهار با همکاری جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها برای سال آبی آینده هدف گذاری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا