عمل جراحی پیوند کامل صورت در اسپانیا

دانشگاه و بیمارستان والدهبرون Val d'Hebron University اسپانیا خبر از انجام  پیچیده ترین عمل جراحی پیوند صورت در این مرکز  داد .   این عمل جراحی که در ماه فوریه سال جاری میلادی انجام شد با مشارکت تیمی  متشکل از 45 نفر از پزشکان و پرستاران و به مدت 27 ساعت به طول انجامید . در این عمل ساختار بخش پائینی  صورت ، گردن ، بینی ، زبان و گلوی یک مرد 45 ساله که به مدت بیست سال با بیماری موسوم به arteriovenous دست و پنجه نرم می کرد ، تعویض شد .

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این بیمارستان ، بیماری فوق سبب عدم شناسائی چهره فرد بیمار شده و به صورت گسترده ای در اعضای صورت وی تغییر حالت ایجاد کرده بود . این بیماری همچنین مشکلات بزرگی در ساختار سخن گوئی و دید وی پدید آورده و خطر خونریزی شدید را به همراه داشت که مجموع عوامل فوق موجب به خطر افتادن زندگی این فرد شده بود .

بر اساس گزارش مطبوعاتی اعلام شده از سوی این بیمارستان ، عمل جراحی فوق به عنوان نخستین عمل جراحی پیچیده در این سطح که همراه با پیوند صورت بوده ، در تاریخ علم پزشکی محسوب می شود .

بر اساس اطلاعات منتشر شده ، این عمل جراحی ، کاملا موفقیت آمیز بوده و فرد بیمار به خوبی مراحل دوران نقاهت پس از جراحی را پشت سر گذاشته و پس از عمل تحت مراقبت های ویژه جراحی پیوند عضو قرار گرفته است . در حال حاضر حال عمومی این بیمار مناسب توصیف شده و وی تنها باید به صورت منظم جهت بررسی های دوره ای به بیمارستان مراجعه کند .

پیش از انجام عمل جراحی فوق ، آزمایش های متعددی روی این بیمار انجام شده بود و در بسیاری از مراکز درمانی و پزشکی از جمله دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد ، شرایط این فرد ، غیر قابل درمان عنوان شده بود ولی در نهایت  مسئولان بیمارستان  Val d'Hebron پس از بررسی و معاینه این بیمار ، عمل جراحی پیوند صورت را تنها گزینه موجود جهت حفظ جان وی دانستند . خوشبختانه این عمل جراحی با موفقیت بانجام شده و نقطه عطفی در تاریخ پزشکی محسوب می شود .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا