فضاپیمای نظامی آمریکا به مدار زمین اعزام شد

شرکت فضایی یو ال ای ، موشک Atlas V خود را به عنوان بخشی از ماموریت مشترک با نیروی فضایی ایالات متحده و دفتر شناسایی ملی با هدف بهبود آگاهی حوزه فضایی به ماموریت فرستاد.

به گزارش سیناپرس، شب گذشته به وقت ایران، یک فضاپیمای نظامی از سوی ایالات متحده آمریکا به فضا اعزام شد. در این مأموریت، موشک اطلس ۵ با نام مستعار  The Bruiser ، محموله Silentbarker/NROL-107 را  به مدار زمین ارسال کرد. این ماموریت در ساعت ۸ و ۴۷ دقیقه صبح به وقت شرقی آمریکا از مجتمع پرتاب شماره ۴۱ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شده و گزارش ها حاکی از موفقیت کامل آن است.

گفتنی است موشک اطلس پیش از این ده ها بار در ماموریت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته که مهمترین آن ها پرتاب نیوهورایزنز ناسا و اولین فضاپیمایی است که با پلوتو مواجه شد. دیگر ماموریت مهم انجام شده توسط فضاپیمای اطلس، ماموریت جونو ناسا به مشتری محسوب می شود.

این شرکت فعال در زمینه اکتشافات فضایی در پستی در رسانه های اجتماعی گفت: موشک اطلس V یک فضاپیمای قابل اعتماد برای امنیت ملی ایالات متحده است که با موفقیت بیش از ۵۰ ماموریت را به برای خدمت به نیروی فضایی ایالات متحده و اداره شناسایی ملی ارائه داده است.

شرکت فضایی یو ال ای ، همچنین اعلام کرد: مأموریت روز یکشنبه با ارائه قابلیت جستجو، شناسایی و ردیابی اشیا و اجرام مخفی از رادارها برای نگهداری به موقع و تشخیص رویداد مورد استفاده قرار گرفته و نیازهای وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را تامین می کند.

این فضاپیما دارای مصارف نظامی و امنیتی بوده و نظارت از فضا به دولت اجازه می دهد بر محدودیت های حسگرها و رادارهای زمینی موجود غلبه کند. دولت آمریکا همچنین می‌ تواند به کمک این فناوری جدید،  داده‌های متریک ماهواره‌ای را به طور مداوم در طول شبانه‌ روز جمع ‌آوری کند.

به گزارش سیناپرس، Silentbarker/NROL107 توانایی بالایی را برای ارائه طیف گسترده ای از اطلاعات اطلاعاتی به تصمیم گیرندگان ملی، ارتش و تحلیلگران اطلاعاتی برای محافظت از منافع حیاتی کشور و صد های مورد نیاز در سراسر جهان ارائه می کند.

این عملیات در ابتدا برای ۲۸ آگوست برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل تأثیر احتمالی طوفان آیدالیا متوقف شد. در پی وقوع طوفان فوق، این شرکت موشک را به داخل تاسیسات خود برگرداند تا قبل از تصمیم گیری در مورد تاریخ پرتاب جدید، منتظر بهتر شدن شرایط جوی شود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا