مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد:
رهاسازی یک بهله عقاب طلایی و ۲ قطعه لاک‌پشت در طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از رهاسازی یک بهله عقاب طلایی و ۲ قطعه لاک‌پشت مهمیزدار در طبیعت شهرستان‌های مشگین‌شهر و سرعین این استان خبر داد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، حسن قاسم‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: یک بهله عقاب طلایی که توسط دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر تحویل داده شده بود پس از تیمار در منطقه حفاظت شده انزان رهاسازی شد.

وی گفت: عقاب طلایی دارای ارزش حفاظتی و از گونه‌های تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست بوده و شکار یا نگهداری غیرمجاز آن علاوه بر جریمه نقدی مشمول مجازات کیفری نیز است.

وی با بیان اینکه برای نگهداری پرندگان شکاری فضای آزاد و تغذیه مناسب لازم است و حتی امکان حمله آن‌ها به انسان نیز وجود دارد، از مردم خواست در صورت برخورد با چنین مواردی از نگهداری آن‌ها خوداری کرده و سریع به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: همچنین ۲ قطعه لاک‌پشت مهمیزدار که توسط دوستداران محیط زیست به یگان حفاظت نمایندگی سرعین تحویل داده شده بود بعد از تیمار در طبیعت این شهرستان رهاسازی شد.

رهاسازی یک بهله عقاب طلایی و ۲ قطعه لاک‌پشت مهمیزدار در طبیعتقاسم‌پور با بیان اینکه لاک پشت مهمیز دار در لیست گونه‌های جانوری آسیب‌پذیر سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد، اضافه کرد: این گونه ارزشمند در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت محیط زیست (IUCN) قرار دارد و در صورت ادامه روند تخریب زیستگاهی و آسیب‌رسانی مستقیم در خطر نابودی است.

وی از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده‌گیری و نگه‌داری غیرمجاز حیات وحش و پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با شماره تماس ۳۳۷۴۰۰۸۵ به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا