همزمان با هفته دولت و با حضور نماینده دولت و معاون جهاد دانشگاهی کشور صورت گرفت؛
امضای تفاهم نامه راه اندازی نخستین مرکز توسعه احیای نوآورانه کشور در پارک علم و فناوری البرز

با حضور دکتر مدنی  نماینده دولت و دکتر ابراهیمی معاون جهاد دانشگاهی کشور تفاهم نامه همکاری راه اندازی نخستین مرکز توسعه  احیای نوآورانه  کشور (اینوتاد) در زمینه نهادهای تامین مالی، موسسات حقوقی و مشاوره مدیریت و استارتاپ ها و پلتفرم های حوزه احیا در پارک علم و فناوری البرز امضا شد. 

 به گزارش سیناپرس، دکتر سید امیر حسین مدنی، نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی و مناطق محروم کشور و توسعه روستایی و رییس سازمان سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و معاون جهاد دانشگاهی به مناسبت هفته دولت با حضور در پارک علم و فناوری البرز از واحد احیا شده ایده پردازان جاوید پردیس و همچنین دو مجموعه احیاگر سینا ماندگار فناور و مرکز تولید و توسعه قراردادی وینوا بازدید کردند.

براساس این گزارش، تفاهم نامه همکاری راه اندازی نخستین مرکز توسعه احیا نوآورانه کشور (اینوتاد)  بین سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و نهضت احیای واحدهای راکد با هدف همفکری ، همکاری، هم افزایی و مشارکت طرفین در حوزه استفاده از ظرفیت های علمی و فناورانه سازمان و جهاد دانشگاهی به منظور احیای مبتنی بر نوآوری واحدهای اقتصادی منعقد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: تاکنون 5700 واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در سراسر کشور با ظرفیت فعالسازی اشتغال برای بیش از 124 هزار نفر و احیای دارایی و سرمایه های راکد به میزان 135 هزار میلیاد تومان احیا شده است.

وی ادامه داد: 35 هزار میلیارد تومان منابع مالی از طریق فعال سازی ابزار خرید اعتباری در صنعت پتروشیمی نیز تامین شده و تخصیص بیش از  6000 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای اقتصادی مساله دار نیز در حال پیگیری است.

دکتر مدنی ایجاد و فعال سازی ابزار های تامین مالی صندوق احیا، تامین مالی جمعی، تامین مالی  زنجیره تامین و صندوق در صندوق را از دیگر عملکردهای نهضت احیای واحدهای اقتصادی عنوان کرد و افزود: تامین بیش از هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز احیا واحدهای اقتصادی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با بیان اینکه بیش از 300 پرونده پیچیده حقوقی و بانکی به سرانجام رسیده است گفت: شناسایی احیاگران واحدهای اقتصادی از طریق ایجاد و ساماندهی شبکه احیاگران 3200 نفری در کشور انجام شده است.طراحی و تصویب 3 سطح دوره آموزشی احیاگر، برگزاری دوره توانمند سازی احیا گران، تهیه و تدوین بسته جامع ظرفیت های سیاستی وحمایتی دولت از واحدهای اقتصادی، ترجمه و تدوین 4 جلدکتاب علمی و پایه در حوزه احیا و طراحی پلتفرم و زیست بوم احیا واحدهای اقتصادی نیز از دیگر اقداماتی بود که در این مراسم عنوان شد.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای احیای بنگاه های اقتصادی و محرومیت زدایی در سراسر کشور

دکتر ابراهیمی معاون جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم  با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های جهاد دانشگاهی که بخشی از آن ها در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز به نمایش درآمده، گفت: نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی دارد و می تواند این ظرفیت ها و توانمندی ها را در مسیر توسعه علمی، فناوری و محرومیت زدایی به کار گیرد.

رییس سازمان سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و معاون جهاد دانشگاهی همچنین به اجرای طرح ملی ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این طرح یک طرح موفق است که توسط جهاد دانشگاهی اجرا شد و آمادگی داریم با استفاده از توان و تجربه این طرح و در راستای سند توسعه روستایی به مناطق محروم و روستایی در بحث مشاغل خرد و خانگی کمک کنیم.

معاون جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به گستردگی واحد های جهاد دانشگاهی در سراسر کشور گفت: آمادگی داریم از طریق مرکز توسعه قراردادی (وینوا) و نیز مرکز توسعه احیای نوآورانه کشور که در پارک علم و فناوری البرز فعال است به احیای واحدهای صنعتی، آسیب شناسی بنگاه های اقتصادی و توسعه فناورانه و دانش بنیان آنها کمک کنیم.

گفتنی است مدت این تفاهم نامه که با حضور مهندس عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز و مدیران مجموعه های علمی و اجرایی استان و نیز سرپرست مجتمع تحقیقاتی به امضا رسید  از تاریخ امضاء به مدت سه سال شمسی دارای اعتبار است که با توافق طرفین قابل تمدید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا