مجمع رسانه ای بریکس شروع به کار کرد

مجمع رسانه ای بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی پیش از اجلاس سران بریکس که در ۲۲ تا ۲۴ آگوست برگزار می شود، افتتاح شد. این انجمن که به عنوان یک پلت فرم گفتگو بین رسانه های برجسته کشورهای عضو اتحادیه بریکس عمل می کند برای ششمین بار برگزار می شود.

به گزارش سیناپرس، اتحادیه بریکس در حال تغییر ساختار الگوهای اقتصادی جهان بوده و رفته رفته خود را به یک بازیگر فعال در این حوزه تبدیل می کند. طی روزهای پیش رو، اجلاس سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد و به همین دلیل مجمع رسانه ای این اتحادیه چند روز زودتر فعالیت خود را آغاز کرده و رسانه های اصلی کشورهای عضو و همکار این اتحادیه با کمک این مجمع می توانند به طور هماهنگ و قوی تری عمل کنند.

موضوع اصلی این انجمن، بریکس و آفریقا: تقویت گفتگوی رسانه ای برای آینده مشترک و منصفانه  است. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، شرکت کنندگان بر سه محور اصلی تمرکز خواهند کرد:

  • دفاع از عدالت: نقش رسانه های جمعی در استقرار نظم نوین جهانی
  • تقویت مبادلات: نقش رسانه های جمعی در تحریک رشد اقتصادی آفریقا
  • تسهیل نوآوری ها: تعهد رسانه ها برای تسهیل توسعه زیست محیطی.

انتظار می رود که این جلسات منجر به ارائه طرحی عملی برای تقویت مشارکت بین رسانه های پیشرو بریکس شود.

به گزارش سیناپرس، انجمن رسانه ای بریکس در سال ۲۰۱۵ به ابتکار خبرگزاری رسمی دولت چین یعنی شین هوا چین تأسیس شد. به گزارش سیناپرس،  امسال این نشست در آفریقای جنوبی برگزار می شود که در حال حاضر ریاست بریکس را بر عهده دارد.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا