همکاری اقتصادی تایلند و بریکس

اتحادیه موسوم به بریکس که با کمک برزیل، روسیه، هندوستان، چین و آفریقای جنوبی شکل گرفته است به سرعت در حال رشد بوده و تاکنون بیش از بیست کشور از جمله ایران به طور رسمی علاقه خود را برای پیوستن به آن اعلام کرده اند. به تازگی تایلند نیز از همکاری جدی اقتصادی خود با این اتحادیه خبر داده است.

به گزارش سیناپرس، ویتالی کیسلف، رئیس اتاق بازرگانی تایلند و روسیه در یک گفتگوی رسانه ای به طور رسمی اعلام کرد: همکاری بین تایلند و اتاق های بازرگانی کشور های عضو بریکس نشان دهنده علاقه این کشور به توسعه روابط با این اتحادیه است. همانطور که مشاهده می کنید امروزه بریکس در سراسر جهان محبوب شده و کشور های عضو این اتحادیه همواره مورد توجه تایلند بوده اند. در این میان یکی از روند های جدید بر پایه اتحادیه بریکس، برقراری تماس های جدی بازرگانی بین تجار تایلند و کشورهای آفریقایی است.  خوشبختانه در این حوزه ما اعضای زیادی داریم که با آن ها همکاری می کنند.

بر اساس آمارهای رسمی ، در حال حاضر گردش تجاری بین کشورهای بریکس از یک سو و کشورهای آفریقایی و پادشاهی تایلند از سوی دیگر در سطح خوبی قرار دارد و تایلند در بین بیش از بیست کشوری قرار دارد که به طور رسمی تمایل خود را برای پیوستن به اتحادیه بریکس اعلام کرده است.به گزارش سیناپرس، علاوه بر این همکاری با اتاق های بازرگانی کشورهای بریکس از جمله مهمترین نشانه های وجود جدی این علاقه است..

به گزارش سیناپرس، وزارت امور خارجه تایلند پیشتر گفته بود که بانکوک دعوت نامه ای برای نشست بریکس دریافت کرده است که قرار است ۲۲ تا ۲۴ آگوست (۳۱ مرداد تا ۲ شهریور)  در آفریقای جنوبی برگزار شود.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا