آیین اختتامیه «حامیم ‌۲» در دانشگاه شیراز

دومین دوره‌ استانی توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در شیراز «حامیم۲» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به‌گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، طرح حامیم۲، به میزبانی دانشگاه شیراز، به مدت ۸ روز، از ۱۳ تا ۲۰ مردادماه در پردیس ارم دانشگاه شیراز برگزار شد.

حضور ۴۰۰ دانشجو در طرح حامیم ۲ در دانشگاه شیراز

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز در آیین پایانی دومین دورۀ استانی توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گفت: در این دوره ۴۰۰دانشجو از دانشگاه‌های شیراز، پیام‌ نور فارس، صنعتی شیراز و دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سجاد نیکخو هدف از برگزاری این دوره را تبیین، ترویج و تعمیق مبانی دینی و اعتقادی و فرهنگی دانشجویان برشمرد و گفت: این دوره شامل سه سرفصل تبیین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی، دشمن‌شناسی و اشراف بر تحولات منطقه و جریان‌شناسی سیاسی و فکری فضای دانشگاه بود.

وی افزود: در اختتامیه‌ی این دوره از توانمندسازی دانشجویان، از ۲۰ دانشجو که بالاترین امتیاز را در بخش‌های مختلف را کسب کرده بودند، تقدیر شد و برگزیدگان ضمن راه‌یابی به مرحله‌ی ملی، از مهرماه با آغاز سال تحصیلی جدید به‌عنوان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه‌ها فعالیت خواهند کرد. طرح حامیم زمینه‌ساز زمینه‌ی توسعه و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح ملی توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان «حامیم» طرحی معرفتی و اندیشه‌ای است؛ توضیح داد: تقویت و استمرار اجرای این طرح در دانشگاه‌های کشور زمینه‌ی توسعه و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: اگر جوانان ما با اندیشه‌های ناب اسلامی آشنا شوند نسلی فضیلت‌گرا و خدامحور، پیرو تمدن اسلامی و خانواده‌گرا خواهند بود و بسیاری از مسائل ازجمله بحران خانواده که دیگر کشور‌ها با آن روبه‌رو هستند، در کشور ما وجود نخواهد داشت.

دانشجویان شرکت‌کننده در طرح حامیم حلقه‌های رابط بین مسئولان و مردم

استاندار فارس هم در این مراسم دانشجویان شرکت‌کننده در طرح حامیم را حلقه‌های رابط بین مسئولان و مردم برشمرد و گفت: این دانشجویان با روحیه‌ی مطالبه‌گری خود مشکلات را در جامعه احصا کرده و به مسئولان منعکس می‌کنند و همچنین خدمت و اقداماتی که توسط مسئولان و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و تبیین نشده را به مردم منتقل می‌کنند.

دکتر محمدهادی ایمانیه به دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره توصیه کرد: به‌منظور مقابله با اقدامات و توطئه‌های دشمنان، به تبیین جایگاه و ارزش زن در دین مبین اسلام در مقابل نگاه ابزاری غرب به زن و نیز جایگاه جوانان در اسلام بپردازند.

وی همچنین با اشاره به سوءاستفاده‌ی دشمن از چهره‌های مورد توجه مردم و به اصطلاح سلبریتی‌ها افزود: باید زمینه‌ی آشنایی جوانان و افراد جامعه با چهره‌های شاخص و نام‌آور در رشته‌های مختلف علمی و فرهنگی فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا