شرکت ویرجین اولین گردشگران خود را به لبه فضا برد

پس از سال‌ها تأخیر، شرکت ویرجین گالاکتیک (Virgin Galactic) اولین مسافران توریستی خود از جمله جان گودوین قایقران بازنشسته بریتانیایی که در المپیک تابستانی ۱۹۷۲ مونیخ شرکت کرد را به لبه فضا فرستاد.

به گزارش سیناپرس، مسافران این سفر فضایی شامل جان گودوین، کیشا شاهاف و آناستاتیا مایرز که یک مادر و دختر اهل آنتیگوا و باربودا هستند، می شود. پرواز Galactic 02 دومین پرواز تجاری شرکت ویرجین گالاکتیک و اولین پرواز عموم است که برای انجام وظایف و عملیات خاص در نظر گرفته نشده است. این فضاپیما متصل به سفینه مادر VSS Eve از ایستگاه فضایی آمریکا در نیومکزیکو در ساعت ۸:۳۰ صبح به فضا پرتاب شد. علاوه بر مسافران، فرمانده مأموریت سی جی استارکو (CJ Sturckow)، خلبان کلی لاتیمر و مربی فضانورد بت موزس در این فضاپیما بودند.

در ارتفاع ۱۳۵۰۰ متر، فضاپیمای یونیتی از کشتی مادر رها شد و موتور موشک هیبریدی خود را روشن کرد که آن را به سرعت ۳ ماخ در هشت و نیم ثانیه و حداکثر ارتفاع ۸۸٫۵ کیلومتر رساند.

گودوین یک قایقران بازنشسته اسلالوم المپیک است و یکی از اولین افرادی است که در سال ۲۰۰۵ پرواز ویرجین گالاکتیک را رزرو کرد. جالب اینجاست که کیشا و آناستاتیا بلیت های خود را در قرعه کشی ویرجین گالاکتیک با پرداخت ۱۰ دلار در یک خیریه، برنده شدند.

ویرجین گالاکتیک ادعا می کند که این پرواز تعدادی رکورد را به ثبت رساند، اگرچه تایید صحت این موارد مستلزم مقدار مشخصی بررسی است که آیا Galactic 02 از نظر فنی به فضا رسیده است و یا مسافران می توانند شرایط فضانوردی را داشته باشند یا خیر. همانطور که گفته شد، این شرکت ادعا می کند که رکوردهای زیادی را به دست آورده که شامل اولین فضانورد زن از دریای کارائیب، جوانترین فردی که به فضا رفته، اولین ورزشکار المپیکی که به فضا رفته، اولین پرواز فضایی با اکثریت خانم ها، ششمین و هفتمین زنان سیاهپوست فضانورد، اعزام دومین فرد مبتلا به پارکینسون به فضا و سومین فرد مسن فضانورد است.

این شرکت اعلام کرد که پرواز بعدی برای ماه سپتامبر (مهر ماه) برنامه ریزی شده است، زمانی که شرکت یک سرویس ماهانه را معرفی می کند.

به گزارش سیناپرس، استورکو در پایان گفت: پرواز من با یونیتی یک تجربه سورئال و فروتنانه است و پرواز فضایی هرگز جادوی خود را از دست نمی دهد. او افزود: من این افتخار را داشتم که کلی لاتیمر، یکی از اولین خلبانان زن سفینه فضایی تجاری، در کابین خلبان به من ملحق شود.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا