پایان راهپیمایی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی

آژانس فضایی روسیه شب گذشته طی یک پخش زنده در وب سایت خود گزارش داد، فضانوردان روسی سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین، راهپیمایی فضایی خود را در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی  به پایان رسانده اند.

به گزارش سیناپرس، دیروز یک ماموریت مهم راهپیمایی فضایی در مدار زمین انجام شد. طی این عملیات، فضانوردان دریچه خروجی ماژول پویسک در ایستگاه فضایی بین ‌المللی را در ساعت 6:45 بعد از ظهر باز کرده و راهپیمایی فضایی آن ها شش ساعت و ۳۵ دقیقه به طول انجامید که ده دقیقه کمتر از زمان پیش بینی شده ابتدایی بود.

در این ماموریت همچنین پروکوپیف و پتلین سپرهای حفاظتی ریز شهاب سنگی اضافی را روی ماژول Rassvet در نقاطی که پس از انتقال یک مبدل حرارتی و یک قفل هوا به آزمایشگاه تحقیقاتی ناوکا خالی شده بودند نصب کردند. به گزارش سیناپرس، فضانوردان در ادامه یک سکوی قابل حمل بر روی ماژول Rassvet آماده کردند که برای تثبیت موقعیت و حرکات فضانوردان در ماموریت های بیرون ایستگاه طراحی شده بود.

این راهپیمایی فضایی هشتمین عملیات موفق در کارنامه فضایی پروکوپیف بود که در خارج از ایستگاه مداری با لباس فضایی Orlan-ISS شماره ۵ با خطوط قرمز کار می کرد و ششمین  ماموریت برای پتلین بود که لباس فضایی Orlan-ISS شماره ۴ با راه راه آبی پوشیده بود.

فضانوردان روسی قبل از پیاده‌روی فضایی خود، آماده سازی مقدماتی را روی لباس‌ های فضایی انجام داده و میزانفشار هوا و پارامترهای لباس های فضایی خود را بررسی کردند.

سازمان فضایی ناسا نیز خبر داد که فضانوردان روسیه طی این ماموریت توانستند تا سه سپر زباله را به ماژول راسوت متصل کنند.

به گزارش سیناپرس، ناسا در بیانیه شب گذشته خود گفت این دو فضانورد، استحکام یک سکوی کاری را که به انتهای بازوی رباتیک اروپایی متصل به ماژول آزمایشگاهی چند منظوره ناوکا متصل می شود، آزمایش خواهند کرد.

گفتنی است علاوه بر آژانس فضایی روسیه، سازمان فضایی ناسا نیز عملیات راهپیمایی فضایی شب گذشته را به صورت زنده در کانال یوتیوب و وب سایت خود و برنامه ویژه کانال تلوزینونی ناسا پخش کرد.

در خاتمه گفتنی است این ماموریت به بهترین صورت ممکن انجام شده و فضانوردان موفق به تحقق تمامی اهداف خود شده و با سلامت و بدون هیچ مشکل و نقص فنی به ایستگاه فضایی بازگشتند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا