پرتره‌ های جدی از پرندگانی که جدی گرفته نمی‌شوند

آنقدر تماشای کبوترها برایمان عادی شده است که فراموش کرده‌ایم روزی انسان‌ها فقط به‌علت زیبایی‌ پرورششان دادند و اهلی‌شان کردند.

برندن بردن ( Brendan Burden) می‌گوید که کبوترها موجوداتی هستند که درست فهمیده نشده‌اند اما او چیزهای زیادی در مورد آن‌ها یاد گرفته است. اگر قبل از انجام پروژه «Fancy Pigeons» از او می‌پرسیدید که کبوترها از کجا آمده‌اند، نظری نداشت و فقط تصور می‌کرد که آن‌ها مانند موش‌ها نوعی رابطه همزیستی با انسان‌ها دارند. اما اکنون برندن می‌داند کبوترها پرندگانی اهلی‌شده هستند و دلیل اینکه همه‌جا وجود دارند، این است که انسان‌ها برای هزاران سال آن‌ها را فقط به‌خاطر زیبایی‌شان پرورش داده‌اند.

عکاس می‌گوید که ایده عکاسی از کبوترهای خاص پس از برخورد با عکسی از یک کبوتر یعقوبی، پرنده‌ای خیره‌کننده که شنلی از پر دور گردنش دارد، به ذهنش رسیده است.

او هرگز تصور نمی‌کرد کبوترها می‌توانند به این زیبایی باشند و مانند بسیاری از مردم، به سختی از کبوترها خوشش می‌آمد و حتی به‌ آن‌ها فکر نمی‌کرد. وقتی شروع به تحقیق کرد، متوجه شد که انواع کبوترهای وحشی و اهلی زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به‌شدت زیبا هستند، پس به این فکر افتاد که آیا می‌تواند پرتره‌های رسمی‌تری از این پرندگان هرگز درک‌نشده بگیرد تا دیدگاه مردم را از طریق عکاسی تغییر دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا