رئیس جهاد دانشگاهی در پیامی به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد؛
مسئولیت گران‌قدر منادیان ایمان و امید برای امیدآفرینی در جامعه

رئیس جهاددانشگاهی در پیامی به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: در جنگ شناختی و ترکیبی امروز خبرنگاران و اصحاب قلم، با هوشمندی، دانایی و شجاعت در راه خنثی کردن اهداف شوم دشمنان قدم برمی‌دارند و این منادیان ایمان و امید، با تبیین واقعیت‌ها و ایجاد امیدآفرینی در جامعه، مسئولیتی گران‌قدر، عهده‌دار هستند.

متن پیام دکتر حسن مسلمی نائینی  رئیس جهاددانشگاهی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ »
سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند (آیه ۱ سوره مبارک القلم)

رسالت قلم بر دوش انسان‌هایی است که سوگند خورده‌اند به پاسداشت چنین وظیفه مقدس و ارزشمندی با اندیشه‌ای آزاد و متعهد، همچون جان خویش از آن محافظت کنند؛ انسان‌هایی که امانت‌دار حقیقت هستند و در مسیر آگاه‌سازی مردم گام برمی‌دارند.

بی‌شک صاحبان رسانه و به‌ویژه خبرنگاران متعهد و کاربلد، آن‌گونه که بایسته‌ی کارِ آگاهی‌بخشی است، با رعایت تقوای قلم و زبان، به‌موقع و شجاعانه به جامعه‌ی انسانی خدمت می‌کنند.

خبرنگاران سردمداران روشنگری هستند و در عصری که استکبار جهانی و کشورهای غربی با شعار آزادی بیان، بی‌توجه به حقوق ادیان و مذاهب، اجازه می‌دهند تا فریب‌خوردگان، قرآن را بی‌هیچ شرم و ترسی بسوزانند و دست به اهانتی جنون‌آمیز به این کتاب آسمانی بزنند؛ حضور مؤثر و تاریخ‌ساز اصحاب رسانه می‌تواند در این نقطه از جهل و بی‌حرمتی، نقشی اثرگذار و پررنگ را در تبیین حقیقت عهده‌دار شود.

در جنگ شناختی و ترکیبی امروز خبرنگاران و اصحاب قلم ، با هوشمندی، دانایی و شجاعت در راه خنثی کردن اهداف شوم دشمنان قدم برمی‌دارند و این منادیان ایمان و امید، با تبیین واقعیت‌ها و ایجاد امیدآفرینی در جامعه، مسئولیتی گران‌قدر، عهده‌دار هستند.

گسترش ایمان و انگیزه در مسیر درست و روشن میان مردمانی که منتظر بارقه‌ای از امید در جان و روحشان هستند، وظیفه‌ای سنگین است که خبرنگاران و اصحاب رسانه در انتشار و توسعه‌ی آن دقیق و مؤثر عمل خواهند کرد.

روز خبرنگار یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های خبرنگارانی است که در راه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم جان خود را فدا کردند، اینجانب با گرامیداشت 17مردادماه وزنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای رسانه، موفقیت و بهروزی خبرنگاران عزیز کشورمان و به‌ویژه همکاران پرتلاشم در رسانه‌های وابسته به جهاددانشگاهی را از خدای بزرگ مسألت دارم.     
حسن مسلمی نائینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا