تعاملات فناورانه در خدمت توسعه کوآنتوم و هوش مصنوعی باشد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: در دنیای آینده باید با ایجاد تعاملات فناورانه به دنبال فناوری‌های جدید مانند کوآنتوم، میکروالکترونیک و هوش مصنوعی باشیم.

به گزارش سیناپرس به نقل از وزارت علوم، وحید حدادی از ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از شرکت‌های این پارک با زمینه فعالیت بین‌المللی بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: در پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور که می‌خواهند در فضای بین‌المللی فعالیت کنند باید شناسایی شده و هر یک از آن ها با کشورهای نزدیک به منطقه خود تعاملات فناورانه برقرار کنند.

حدادی اصل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص جنبش نرم‌افزاری بیان کرد: در دنیای آینده باید در فضای بین‌المللی و با ایجاد تعاملات فناورانه به دنبال فناوری‌های جدید مانند کوانتوم، میکروالکترونیک و هوش مصنوعی باشیم.

در ادامه و در نشستی که در حاشیه این بازدید صورت گرفت، توافقات ذیل با حضور مصطفی زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران میان این سازمان و مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اخیرا در نشستی گفت: یکی از کلان‌طرح‌های ما با توجه به ماموریت وزیر علوم به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران راه اندازی پارک علم و فناوری بین المللی است که اقدامات اولیه شامل اساسنامه، آیین نامه و پُرتابل آن آماده شده است. همچنین ۹۸ درصد از بنای ساختمان ۶ هزار مترمربعی ستاد مرکزی و ۴۵ هزار مترمربع فضا برای استقرار شرکت های دانش بنیان ایرانی و خارجی آماده است.

یک فضای هزار هکتاری جنب زمین ۴۵ هزار متری در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) در حال آماده سازی است که محل اصلی استقرار شرکت های دانش بنیان داخلی و خارجی با هدف افزایش و بهبود تعامل های بین المللی در حوزه فناوری است.

حسن زمانیان افزود: شرکت های داخلی با گردش مالی بالای ۲۰ میلیارد تومان و شرکت های خارجی برتر و بیشتر متعلق به ایرانیان خارج از کشور، در این فضا مستقر می شوند که مانند منطقه آزاد است و از عوارض گمرکی هم مستثنی هستند. این بنای پارک بین المللی علم و فناوری به زودی و با حضور مقامات کشوری گشایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا